برگزاری کارگاه تحلیل و بررسی مرحله‌ی استانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

کارگاه تحلیل و بررسی جشنواره‌ی قصه‌گویی با حضور مربیان استان همدان و شرکت‌کنندگان بخش ملی جشنواره قصه‌گویی در فضای مجازی در بستر سایت kpf.ir برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان این کارگاه با موضوع تحلیل و بررسی مرحله ی استانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی صبح سه‌شنبه ۹ شهریورماه با حضور معاون فرهنگی، مربیان و قصه‌گویان سراسر استان در فضای مجازی برگزار شد.
در ابتدای جلسه معصومه ابراهیمی‌هژیر معاون فرهنگی کانون استان، ضمن تشکر از شرکت فعال همکاران در بیست و بیست‌وسومین جشنواره استانی قصه‌گویی، هنر قصه‌گویی را قدیمی‌ترین زبان انتقال حال درون انسان برشمرد و گفت: قصه‌گویی یک ارتباط دو طرفه بین قصه‌گو و مخاطب است.
 ‏وی به اهمیت این هنر در کانون اشاره کرد و اذعان داشت، کانون پیرو همین رسالتی که دارد در ۲۳ سال متوالی اقدام به برگزاری جشنواره قصه‌گویی کرده است.
ابراهیمی هژیر در ادامه صحبت‌های خود به نکات داوری در جشنواره بیست‌وسوم هم‌چون، گروه سنی مخاطب، انتخاب قصه، فضاسازی، استفاده از زبان بدن، مخاطب‌شناسی، ارتباط و تعامل با مخاطب و... در دو بخش انتخاب قصه و اجرای قصه اشاره کرد و گفت: داوران در بررسی قصه‌گویی‌های رسیده به مرحله‌ی استانی، به این نکات دقت و توجه خاصی داشتند.
ابراهیمی در ادامه به نقاط قوت و ضعف جشنواره اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی،  نشست‌های تخصصی با مسئولین کمیته‌های جشنواره، احیای گویش‌های محلی، شرکت فعال کلیه مربیان کانون، انتشار نشریه الکترونیکی یکی بود یکی نبود، تولید پادکست با موضوع جشنواره، حضور برخی قصه‌گویان به صورت خانوادگی و استقبال دختران و پسران از نقاط قوت این جشنواره بود.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم نقاط ضعفی که پیش روی کار بود در جشنواره های بعدی مرتفع شود.
معاون فرهنگی کانون استان در پایان این جلسه از مساعدت‌های مدیرکل کانون استان و تمامی دست اندرکاران، اعم از کارشناسان و مربیان تقدیر و تشکر کرد.
شایان ذکر است دبیرخانه جشنواره قصه‌گویی استان تا پایان سال به کار خود ادامه خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =