کسب رتبه اول جشنواره کشوری نقالی توسط عضو هنرمند کانون استان کرمانشاه

در دوازدهمین جشنواره کشوری نقالی و شاهنامه‌خوانی زاگرس، «عسل غیاثی»، عضو نوجوان و هنرمند مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان سنقر، استان کرمانشاه، رتبه «اول» این جشنواره در بخش نقالی را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در دوازدهمین جشنواره کشوری نقالی و شاهنامه‌خوانی زاگرس، «عسل غیاثی»، عضو نوجوان و هنرمند مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان سنقر، استان کرمانشاه، به انتخاب هیات داوران؛ رتبه «اول» این جشنواره در بخش نقالی را از آن خود کرد.

بر همین اساس، آیین اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره شاهنامه‌خوانی و نقالی مناطق زاگرس‌نشین در چهارمحال و بختیاری و به میزبانی شهر لردگان برگزار شد.

جواد خسروی نیا، قاسم سلیمانی، البرز اسدپور، علی‌رحم شیخی، احمد مردانی و اسد شاهی، داوران دوازدهمین دوره جشنواره شاهنامه‌خوانی و نقالی مناطق زاگرس‌نشین را تشکیل می‌دادند که در بیانیه پایانی خود با اشاره به مشارکت بالای کودکان و نوجوانان در این جشنواره خواستار توجه بیشتر مسوولان فرهنگی برای ارائه آموزش‌های صحیح به این استعدادهای هنر نقالی و شاهنامه‌خوانی و حفظ هنرهای آیینی و همچنین توسعه و استحکام پیوند نسل جدید با فرهنگ دیرینه شاهنامه‌خوانی و نقالی شدند.

نخستین دوره جشنواره شاهنامه‌خوانی و نقالی به صورت شهرستانی از سال ۸۶ در چهارمحال و بختیاری آغاز شد و در ادامه این جشنواره به صورت استانی و سپس منطقه‌ای تداوم یافت.

در این جشنواره منطقه‌ای، هنرمندان مناطق زاگرس نشین استان‌های اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان و هرمزگان شرکت می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =