کد خبر: 307172
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
بازدید 211
گرامی‌داشت روز قزوین در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با اجرای چندین برنامه مناسبتی روز قزوین را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، به مناسبت روز قزوین، ۹ شهریور ۱۴۰۰، مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین چند برنامه مناسبتی اجرا کردند.

مرکز فرهنگی و هنری کانون محمدیه با انجام فعالیت‌های متنوع در فضای مجازی این مناسبت را گرامی داشت.معرفی روز قزوین و دلیل نام‌گذاری آن، معرفی مشاهیر و مفاخر قزوینی مانند شهید رجایی و میرعماد، شناخت سرزمین در قالب مسابقه و بازی، بازدید مجازی و نمایشگاه عکس مجازی از موزه های شهر مانند موزه سنگ، معرفی مکان‌های تاریخی مانند دروازه دربکوشک و موزه مردم شناسی، معرفی محصولات و آب و هوا، معرفی آداب و رسوم بومی و محلی قزوین مانند پنجاه بدر، جشن.فندق و... از جمله این فعالیت‌ها بود.

 مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون قزوین هم به این مناسبت، فعالیت‌های معرفی تاریخچه شهر قزوین به همراه تصاویر، معرفی اماکن تاریخی قزوین به همراه پخش نماهنگ، معرفی موزه های قزوین و آداب و رسوم و صنایع دستی قزوین به همراه عکس،معرفی قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران، بیان تاریخچه تعزیه در قزوین به عنوان یکی از مهدهای تعزیه ایران، معرفی آداب و رسوم عزاداری محرم در قزوین، کارگاه تحقیق اعضا و ساخت کلیپ‌های متنوع توسط ایشان برای معرفی قزوین و مسابقه قزوین شناسی را انجام داد.

هم‌چنین مرکز فرهنگی و هنری شماره سه کانون قزوین، با معرفی روز قزوین در قالب معرفی وقایع و ایام، اجرای مسابقه، پخش فیلم و پویانمایی ،کارگاه نقاشی و کاردستی، معرفی آداب و رسوم و بزرگان شهر قزوین مثل عارف قزوینی و دهخدا،معرفی بناهای تاریخی و خوشنویسان مشهور شهر قزوین ، روز قزوین را گرامی داشت.

در مرکز فرهنگی و هنری کانون خاکعلی هم به این مناسبت،فعالیت معرفی وقایع و ایام انجام شد.

در مرکز فرهنگی و هنری شماره دو کانون تاکستان هم فعالیت‌های متنوعی برای روز قزوین انجام شد.

معرفی شهر قزوین، معرفی و پخش کلیپ  و نمایش عکس از بناهای تاریخی قزوین مانند سرای سعد السلطنه و قلعه الموت، مسجد جامع.آب انبارسردار.حمام قجر، معرفی آداب و رسوم و آیین‌های این شهر مانند پنجاه بدر، معرفی محصولات سنتی و غذاهای محلی و صنعت شیرینی‌پزی این شهر در قالب تصاویر، معرفی علی اکبر دهخدا به عنوان یکی از مشاهیر قزوین و آثار وی از جمله این فعالیت‌ها بود.

در مرکز فرهنگی و هنری شماره دو کانون آبیک هم فعالیت معرفی سرزمین با محوریت شهر قزوین در فضای مجازی انجام شد.

در مرکز فرهنگی و هنری کانون اقبالیه معرفی آثار تاریخی، فرهنگ و هنر، آداب و رسوم و سوغاتی‌های شهر قزوین،کارگاه نقاشی و پخش کلیپ با موضوع شناخت شهر قزوین انجام شد.

در مرکز فرهنگی و هنری کانون الوند هم فعالیت‌های قصه گویی با لهجه قزوینی، معرفی سرزمین  و معرفی آداب و رسوم انجام شد.

گفتنی است، نهم شهریور را به مناسبت سال‌روز برگزیدن «قزوین» به عنوان پایتخت توسط شاه تهماسب صفوی، روز قزوین نامیده‌اند، این نام‌گذاری با تصویب شورای شهر قزوین  در روزشمار سالانه ایران انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =