کد خبر: 307194
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
بازدید 375
«فرازمینی‌ها» موضوع هفدهمین نشست مجازی انجمن نجوم کانون البرز

مهدیس نوری و محسن رشیدی، از اعضای فعال انجمن  نجوم کانون البرز،  در نشست تخصصی  با عنوان «تمدن‌های هوشمند»، به معرفی فرازمینی‌ها پرداختند.

 به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان البرز، فرزانه ایرانپاک، مسوول انجمن نجوم کانون البرز، با بیان این مطلب گفت مهدیس نوری، با استفاده از عکس نوشته و نماهنگ  درباره سیاراتی که تمدن فرازمینی می‌تواند در آنها شکل بگیرد، نحوه پیدا کردن این گونه سیارات، جست و جوی انسان برای سیگنال های فرازمینی و پارادوکس فرمی (اینکه چرا هیچ اثری از تمدن های فرازمینی پیدا نکردیم) صحبت کرد. او همچنین به برخی سوالات  شرکت‌کنندگان  در این نشست پاسخ داد.

ایرانپاک افزود محسن رشیدی، دیگر عضو فعال انجمن هم درباره معادله «دریک» به منظور برآورد تعداد تمدن‌های فرازمینی و احتمال وجود آن‌ها توضیح داد و عنوان کرد که نظریه زمین کمیاب می‌گوید احتمالا ۳۶ تمدن فرازمینی دارای فناوری ارتباطی در کهکشان وجود دارند.

مسوول انجمن نجوم کانون البرز ادامه داد  این عضو نوجوان همچنین درباره «ترس‌های بشر از فرازمینی‌ها» و تئوری «پانسپِرمیا » و برخورد اشیای کوچک منظومه‌ی شمسی با سیاراتی که در آن‌ها حیات وجود دارد، توضیح داد.

 بحث و گفت ‌وگو  درباره احتمالاتی همچون اولین بودن انسان میان تمدن‌های  فرازمینی،زبان و فرهنگ فرازمینی‌ها، تلاش های بشر برای فرستادن پیام رادیویی به فضا و فرستادن ۵ سفینه حامل پیام‌هایی از سوی بشر، به بیرون منظومه شمسی و سیگنال های مشکوکی که بشر از فضا دریافت کرده و اجسام عجیبی که با سرعت زیاد وارد منظومه شمسی شدند مباحث پایانی این نشست بود که ساعت ۱۲ روز پنج‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ در گروه مجازی انجمن نجوم کانون البرز برکزارشد.

لینک ورود به گروه مجازی انجمن 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =