خراسان رضوی فعال‌ترین استان شرکت کننده در بخش نودثانیه‌ای و پادکست جشنواره قصه‌گویی کانون

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی بیشترین آمار شرکت کننده را در بخش قصه‌گویی ۹۰ ثانیه و پادکست در سطح کشور به دست آورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، بر اساس گزارش دبیرخانه بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در بخش های نود ثانیه و پادکست کانون خراسان رضوی از میان ۳۱ استان شرکت کننده بیشترین میزان شرکت کننده را داشته است.

علیرضا آقایی مسئول کمیته پادکست بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در این خصوص گفت: ۳۱ استان کشور در بخش پادکست شرکت‌کننده داشتند و از این میان بیشترین تعداد مربوط به استان خراسان رضوی است. همچنین استقبال نوجوانان و دعوت چشم‌گیر برخی استان‌ها برای ارسال آثار از نکته‌های بارز این اتفاق است. در این بخش محدودیت سنی نداشتیم و میانگین سنی شرکت‌کننده‌ها از ۵ تا ۸۰ سال است.

 همچین مسئول کمیته‌ی قصه‌های ۹۰ ثانیه بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی صادق کیانی‌مقدم بیان داشت: ۳۱ استان کشور در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای با موضوعات: قصه‌ی زندگی من، من و کرونا، شهدای هسته‌ای، مدافع حرم و رشادت و ایثارگری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و بخش آزاد شرکت‌کننده داشته است و از این بین استان‌های خراسان رضوی، گیلان و گلستان بیشترین آثار را به خود اختصاص داده‌اند.  

شایان ذکر است کانون استان با رونمایی از «سند چشم انداز قصه گویی کانون خراسان رضوی» قصد دارد با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان از جمله وجود تاریخ و فرهنگی دیرینه و غنی و هنرمندان متخصص، متعهد و دلسوز در این حوزه و با بهره‌مندی از تعامل خوب دستگاه‌ها و سازمان‌های فرهنگی استان گامی موثر  در آشنا کردن اقشار مختلف جامعه با این هنر و همه‌گیر کردن قصه‌گویی در بین خانواده‌ها و استفاده بهینه از آن در زمینه فرزندپروری، ترغیب پژوهشگران به ژرف اندیشی بیشتر در این زمینه، پرورش فعالان قصه‌گو، شناسایی قصه های بومی و فولکلور و غیره را بردارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =