کد خبر: 307231
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
کتاب آثار برتر مهرواره طنز «یک وعده لبخند» منتشر شد

آثار برتر مهرواره طنز «یک وعده لبخند» با موضوع چاقی و کنترل وزن در قالب یک کتاب از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل منتشر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین‌الملل کانون، این مجموعه در سه بخش داستان (نونگاه و نوجوان)، شعر (نونگاه و نوجوان) و اینفوگرافی، آثاری از نوجوانان بالای ۱۲ سال از سراسر کشور را در اختیار مخاطبان قرار داده است.
براساس این گزارش  در بخش داستان از میان ۳۸۳ اثر رسیده به دبیرخانه‌ی مهرواره، در گروه‌ سنی نونگاه، ۲۵ اثر و در گروه سنی نوجوان، ۲۳ اثر به عنوان برگزیده شناخته شد.
همچنین در بخش اینفوگرافی نیز، ۳۵ اثر به دبیرخانه‌ی این مهرواره ارسال شد که در مجموع ۵ اثر در گروه سنی نوجوان (۱۵+ سال) به عنوان برگزیدگان نهایی معرفی شد.
در بخش شعر نیز ۱۱۰ اثر به دبیرخانه رسید که پس از داوری نهایی، در گروه سنی نونگاه، ۷ اثر و در گروه سنی نوجوان ۱۰ اثر برگزیده شد. تمامی این آثار هم‌اینک در این کتاب منتشر شده‌ است.
در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: عوامل متعددی می‌تواند در زندگی کودک و نوجوان شادی آفرین باشد. ادبیات و به ویژه ادبیات طنزآمیز یکی از بهترین و موثرترین راه‌های ایجاد شادی، شور و تحرک در کودکان و نوجوانان و راه گریزی برای خروج از فشارها و توقعاتی است که از این نسل وجود دارد. مازاد بر این اصل، یکی از ویژگی‌های طنز این است که روحیه پرسشگری به کودکان می‌بخشد و آن‌ها را به تفکر وا می‌دارد.
یادآوری می‌شود این مهرواره از سوی کانون پرورش فکری استان اردبیل فراخوان خود را در بهمن ۱۳۹۹منتشر کرد و در تیرماه ۱۴۰۰برگزیدگان معرفی شدند.
این کتاب که مشتمل بر ۷۰ اثر ادبی_هنری است از سوی انتشارات نیکان امروز در ۱۷۳ صفحه وارد بازار کتاب شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =