حضور کانون سمنان در نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس

آثار و تولیدمحتوای اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در نمایشگاه بزرگ هفته‌ی دفاع مقدس به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، پنجمین‌جلسه‌ی شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان با حضور نبی‌اله خدابخشی مدیرکل و اعضای شورا در راستای موضوع «برنامه‌های گرامی‌داشت هفته‌ی دفاع مقدس»، یک‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ برگزار شد.

خدابخشی در ابتدای سخنانش ضمن آرزوی سلامتی و تندرستی برای هم‌کاران استان از زحمات آن‌ها در فصل تابستان، قدردانی و با گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی شهدای هشت‌سال دفاع مقدس به‌ویژه شهدای نوجوان، اظهار کرد: امنیت امروز کشور، مرهون رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس و هم‌چنین ازخودگذشتگی جوانان برومند میهن اسلامی است که از مرزهای این کشور، دفاع می‌کنند.

وی در ادامه‌ بر آشنایی هرچه بیش‌تر کودکان و نوجوانان با ارزش‌ها و مفاهیم ایثار و ازخودگذشتگی با ابزار ادبیات، فرهنگ و هنر تأکید کرد.

فروهر معدنی معاون فرهنگی و دبیر شورای فرهنگی کانون استان سمنان نیز شهدا را الگوهای در دسترس و دست‌یافتنی برشمرد که با توجه به شعار کانون و تمرین زندگی می‌توانند الگو و سرمشق نوجوانان امروز باشند.

وی در ادامه افزود: مجموعه‌برنامه‌های واحد کارشناسی و مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان در سال جاری با هدف انتقال ارزش‌ها و مفاهیم مقدسی مانند ایثار، ازخودگذشتگی و فداکاری، پیش‌بینی و اجرا می‌شود.

معدنی هم‌چنین درخصوص چگونگی برپایی نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس در محلّ پارک‌موزه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر اساس مصوبات ستاد برگزاری این نمایشگاه، به ارائه‌ی توضیحاتی پرداخت.

گفتنی است، پس از بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادهای سایر اعضای شورا، برپایی نمایشگاه آثار نقاشی و نشریه دیواری، نمایش کتاب‌های چاپ شده اعضا و مربیان با موضوع دفاع مقدس، اطلاع‌رسانی فراخوان‌های هنری و ادبی، برپایی کارگاه اوریگامی در صورت استقبال کودکان و نوجوانان در غرفه‌ی نمایشگاه، پخش تولیدمحتوا در قالب قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای، قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی کتاب اعضا و مریبان در رادیونمایشگاه، اطلاع‌رسانی کارگاه‌های ترم پاییز و چگونگی مراحل ورود به سامانه‌ی kpf.ir و انجام پیش‌ثبت‌نام توسط مربیان در غرفه‌ی نمایشگاه، ویژه‌برنامه‌ی مجازی «سطرهای روشنی» در قالب نقد و بررسی کتاب، برگزاری نمایشگاه مجازی آثار اعضا در  قالب عکاسی و نقاشی، تولیدمحتوا در قالب تهیه کلیپ از قصه‌ها و شعرهای مقاومت از سوی اعضا و انتشار در فضای مجازی، ویژه‌برنامه‌ی مجازی «خاطره‌های خاکریز» در قالب قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی ایام و وقایع، معرفی شخصیت و کتاب، تکریم خانواده‌ی شهدا، ویژه‌برنامه‌ی «خادمان ایثار» در قالب گفت‌وگو با رزمندگان و بیان خاطرات فرماندهان، جانبازان و تجلیل از آن‌ها و... به‌عنوان برنامه‌های قابل اجرا در هفته‌ی دفاع مقدس تصویب شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =