ماموریت اصلی کانون صیانت از حقوق کودکان و نوجوانان است

جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی روز چهارشنبه ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۰ با حضور معاون فرهنگی کانون خراسان رضوی و اعضای ستاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، در این جلسه که به تبیین دستورالعمل برنامه‌های ۹گانه صیانت از حقوق شهروندی پرداخته شد، محبوبه بزم‌آرا معاون فرهنگی استان به اهمیت رعایت حقوق شهروندی  و ضرورت فرهنگ‌سازی و ارتقا، فرهنگ پاسخگویی در کانون تاکید کرد و گفت: انجام درست و دقیق وظایف اداری، تکریم ارباب رجوع و رضایتمندی مردم از خدمات ارائه شده توسط کانون، به عنوان سرمایه‌های اجتماعی ما به حساب می‌آیند و در این ستاد تلاش می‌کنیم ضمن ایجاد بستر مناسب در جهت احصاء گلوگاه‌های فسادخیز اداری و پیشگیری از بروز تخلفات اداری و رسیدگی به درخواست‌ها و شکایات شهروندان، کارکنان را به برخورد کریمانه و محبت‌آمیز با مردم که در راستای حفظ کرامت شهروندان می‌باشد، هدایت کنیم.

ملیحه یزدان‌پناه دبیر ستاد صیانت از حقوق شهروندی و کارشناس ارزیابی عملکرد استان نیز، ماموریت اصلی کانون را صیانت از حقوق کودکان و نوجوانان دانست و گفت: آگاه‌سازی مردم از ماموریت‌ها و وظایف کانون و تکالیفی که در قوانین و مقررات سازمانی لحاظ شده از جمله حقوق شهروندان می‌باشد که لازم است به منظور ارتقاء انضباط اجتماعی این مهم به نحو احسن انجام گیرد.

وی در ادامه افزود: براساس دستورالعمل‌ برنامه‌های‌ ۹ گانه صیانت از حقوق شهروندی، تکالیف هر یک از واحدها و اعضای ستاد مشخص شده است و تحقق اهداف و برنامه‌ها منوط به همکاری نزدیک هر یک از کارکنان می‌باشد.

در پایان ضمن قرائت برنامه‌های ۹گانه صیانت از حقوق شهروندی، اعضای جلسه به بیان پیشنهادات عملیاتی برای تحقق برنامه‌ها پرداختند.

شناسایی نقاط آسیب‌پذیر و گلوگاه‌های فساد و احصاء راهکارهای اصلاحی، برگزاری همایش‌ و دوره‌های آموزشی با موضوع صیانت از حقوق شهروندی و سلامت اداری، آگاه‌سازی مراجعین و جامعه هدف با حدود حقوق، تکالیف و انتظارات متقابل با دستگاه و ایجاد تمهیدات لازم به منظور برگزاری ملاقات‌های عمومی و دیدارهای مردمی با مدیرکل استان از مصوبات این جلسه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =