تجربه‌ی بچه‌ها در چاپ دستی با سیب زمینی و برگ درختان

به بهانه‌ی روز ملی صنعت چاپ ایران، مربیان مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری گالکیش در استان گلستان با برگزاری مجموعه‌ فعالیت‌های متنوع حضوری، به معرفی وقایع و ایام مربوط به این موضوع پرداختند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مربیان مرکز فرهنگی‌هنری گالیکش با برگزاری کارگاه چاپ‌ دستی با هدف پرورش خلاقیت، آموزش رنگ‌شناسی، استفاده از رنگ‌های مختلف و توانمندسازی اعضا در تولید آثار هنری، با دست‌ساخته‌های خود بر روی کاغذ، ماسک، پارچه و .. روز شادی را با اعضا سپری کردند.
در این روز، حامد ممشلی سرپرست کانون گالیکش به معرفی این هنر و انواع چاپ‌های دستی، و همچنین چگونگی رسیدن به صنعت چاپ و کاربرد آن برای اعضا توضیحاتی ارائه کرد.
در ادامه اعضا با استفاده از سیب‌زمینی، برگ درختان و وسایل مختلف دارای بافت، به ساخت ابزارهایی برای چاپ دستی مشغول شدند. آن‌ها در این کارگاه، پس از آشنایی و ساخت ابزار، با روش ساخت کلیشه، شابلن و نحوه‌ی چاپ با این شیوه‌ها نیز آشنا شدند.
این برنامه با توجه به شرایط رنگ‌بندی این شهرستان از لحاظ کرونا، در فضای باز و با رعایت کامل شیوه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی اجرا شد.
۱۱ شهریور به عنوان روز ملی صنعت چاپ، بهانه‌ای بود تا یکی از قدیمی‌ترین فعالیت‌های کانون برای اعضای نوجوانش اجرا شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =