کد خبر: 307290
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
حمایت از پژوهش‌گران گام جدید شورای نظارت بر اسباب‌بازی

رییس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی در «دورهمی فعالان بازی و اسباب‌بازی» خبر از فعالیت کمیسیون پژوهش در این مجموعه و حمایت از پژوهش‌گران حوزه بازی و اسباب‌بازی داد.

به گزارش اداره‌کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیدین مهدی‌زاده، در این نشست که با موضوع «بررسی وضعیت صنعت اسباب‌بازی» برگزار شد، موقعیت فعلی شورای نظارت بر اسباب‌بازی را مورد بررسی قرار داد.
او گفت: شورا بعد از دو دهه فعالیت، جایگاه خود را یافته است، اما امید داریم که فضا به سمت هم‌دلی و مشارکت بیشتر برود و شورا بتواند منعکس‌کننده مفهوم خانه ما -بخشی از سرود کانون- باشد.»
رییس دبیرخانه جدید شورای نظارت بر طراحی، ساخت و توزیع اسباب‌بازی ادامه داد: مسیر شورا بر منوال قبلی خواهد بود و همچون قبل تسهیلات ثبت و مجوز واردات در اختیار دست‌اندرکاران خواهد بود.
او در ادامه به بخشی از برنامه‌های پیش رو اشاره داشت: گام اول ما ساده‌سازی این روند برای کسب مجوز خواهد بود. مصوباتی وجود دارد که کمتر به آن پرداخته شده است و این مصوبات برای پر کردن خلاء‌های موجود، اجرایی خواهد شد. لازم است توجه ویژه‌ای به اتاق‌های فرار، اتاق‌های بازی و فضاهای سرگرمی نو داشته باشیم و شورا بتواند وارد حوزه سرگرمی شود.
اطلاع‌رسانی به مصرف‌کنندگان یکی از اهدافی است که مهدی‌زاده در برنامه‌های خود برشمرد. وی گفت: قاعدتا شورا نقش میانجی را دارد و قرار نیست به طور مستقیم اطلاع‌رسانی به خانواده‌ی صنعت اسباب‌بازی را بر عهده بگیرد. اما برگزاری جشنواره‌ها و نشست‌های تخصصی و گفتمان‌سازی برای شنیدن نیازهای موجود از برنامه‌های آن است. تلاش داریم از مسوولان وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش، صمت، ارشاد، بهداشت و سازمان استاندارد برای همکاری بیشتر دعوت کنیم تا انتقال‌دهنده مشکلات و نیازهای تولیدکنندگان باشیم.
وی خاطرنشان کرد که روند تغییر حوزه اسباب‌بازی به صنعتی متنوع، زمانی ممکن خواهد بود که مدیران سازمان‌های مختلف لزوم وجود و ضرورت توجه به اسباب‌بازی را درک کنند.
مهدی‌زاده به دیدار اخیر شورا با نمایندگان سازمان استاندارد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و انتقال کاستی‌ها با هدف هموار شدن مسیر را از گام‌های ضروری خواند.
رییس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی در بخشی از سخنان خود به ضرورت پژوهش در این‌حوزه پرداخت و با اشاره به جشنواره اسباب‌بازی که محفلی برای گردهمایی پژوهش‌گران بود، گفت: به زودی کمیسیون پژوهش شورای نظارت بر اسباب‌بازی نحوه حمایت از پژوهش‌گران و فعالیت‌های خود را اعلام می‌کند. چرا که این حوزه نیازمند بررسی در علوم شناختی است.
مهدی‌زاده در پایان سخنان خود از انتشار بولتن تخصصی برای تولیدکنندگان بازی و اسباب‌بازی خبر داد. وی تاکید کرد که شورا تاکنون درگاه اطلاع‌رسانی دقیقی نداشته است و متاسفانه گاهی به دلیل عدم انتقال درست اطلاعات، تولیدکنندگان و واردکنندگان دچار سوتفاهم‌ و دل‌خوری از شورا می‌شدند که با انتشار یک درگاه رسمی این چالش‌ها برطرف خواهد شد.
«دورهمی فعالان بازی و اسباب‌بازی» با میزبانی دبیرخانه مجمع فعالان حوزه کودک و نوجوان کشور، و به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ستاد پیشرفت جامع ستاد اجرایی فرمان امام (ره) روز سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ در فضای مجازی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =