کد خبر: 307311
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸
بازدید 336
ویژه برنامه (به وقت ستاره)

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد ویژه برنامه به وقت ستاره با موضوع (نگاه اعتقادی به مقوله علمی نجوم) برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد،ویژه برنامه ایی با حضور حجت الاسلام سید محمد جواد صداقت کشفی قائم مقام صدا وسیما یزد، سید مقصود کیانوش مدرس اخترشناسی،عالیه قوامی سرپرست کانون پرورش فکری و سکینه قیصری کارشناس فرهنگی کانون با محوریت (نگاه اعتقادی به مقوله علمی نجوم)برگزارشد. برنامه به وقت ستاره با نگاه اعتقادی به مقوله علمی نجوم در فضای مجازی برگزارگردید.

ابتدا سیدمقصود کیانوش اشاره ای به کلیات علم ستاره شناسی ، همچنین تاریخچه اخترشناسی اشاره  داشت ودر ادامه حجت الاسلام سید محمد جواد صداقت کشفی بیان نمود:در آیات متعدد قرآن به اجرام آسمانی از جمله ستارگان و سیارات و افلاک اشاره شده است که تشبیهات، استعارات والفاظ و افعال دقیقی که در توصیف این پدیده‌ها به کاررفته است، اعجاب برانگیزاست و علاوه برجنبه زیبایی شناسی به جنبه های علمی دقیق این پدیده ها اشاره دارد.

درواقع نجوم با زندگی ما آمیخته شده و  حذف ناشدنی است؛ به طور مثال ماه های شمسی و قمری و استهلال (یعنی طلب دیدن ماه) بعد از ماه مبارک رمضان . قبله یابی بوسیله ستارگان ، کسوف و خسوف و....همه ارتباط مستقیمم با علم نجوم داردوشناخت اجرام و .رخدادهای سماوی انسان را به تفکر در عظمت آفرینش و قدرت خالق هستی دعوت می کند.