کد خبر: 307323
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
انجمن «راه‌زینه» در کانون خراسان جنوبی تشکیل جلسه داد

جدید ترین جلسه انجمن نویسندگان نوجوان کانون «راه زینه» به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، جدیدترین جلسه انجمن نویسندگان نوجوان کانون استان با عنوان انجمن «راه‌زینه» با حضور مربیان ادبی و اعضای این انجمن همزمان با روز چهارشنبه ۱۷ شهریور ماه ۱۴۰۰ در حالی برگزار شد که اعضای این انجمن میزبان «نگین صدری زاده»، نویسنده و کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان تهران بودند و نقد آثار خود را از زبان وی شنیدند.

بر اساس این خبر صدری زاده در این نشست چهار اثر داستان کوتاه از «زینب نیک فر»، «زهرا حجازی»، «آوا حسین‌آبادی» و «زهرا محمدی» از نویسندگان نوجوان عضو این انجمن را نقد و بررسی کرد و به سوالات اعضا در این خصوص پاسخ گفت.

وی پس از خوانش آثار اعضا پیشنهاداتی در خصوص انتخاب اسم برای داستان مطرح کرد و گفت: لازم است برای انتخاب عنوان داستان کلیت آن در نظر گرفته و بر اساس بن مایه داستان نباشد و باعث نشود که طرح داستان لو رفته، بلکه نگاهی کلی به داستان داشته باشد تا انسجام طرح را حفظ کند و با فضای کلی داستان نیز در تضاد نباشد.

صدری زاده مباحث خود را در خصوص طرح داستان ادامه داد و اظهار داشت: در داستان قوی ارتباط منطقی بین شخصیت‌ها داستان و جود دارد و نوسینده سعی دارد، با توجه به شخصیت‌ها و به سادگی رد نشدن از کنار آنها و برخورداری از شخصیت پردازی خوب و منسجم به سوالات و ابهامات ایجاد شده در داستان به صورت یکسان پاسخ داده شود.

این کارشناس ادبی به نحوه‌ی روایت داستان و انتخاب زاویه دید نیز پرداخت و به اعضا توصیه کرد که در داستان‌هایی  که زمینه‌ی روانشناختی دارند، از اول شخص برای روایت داستان استفاده شود زیرا در داستان‌هایی که اول شخص راوی داستان است بار عاطفی بیشترو فرصتی برای تداعی صحنه‌ها به همراه دارند.

وی در پایان توصیه‌ای به اعضایی که در آغاز کار فعالیت داستان نویسی هستند داشت و گفت: در داستان‌های با پایان باز گره‌گشایی عنصری مهم در داستان است که به تمرین نیاز دارد و این امر می تواند با مطالعه آثار نویسندگان بزرگ محقق شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =