کد خبر: 307353
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳
رصد سیاره زحل

با حضور محمدامین پاسلارزاده کارشناس رصدخانه آفرینش کانون پرورش فکری رصد مجازی سیاره زحل به طور همزمان از اسکای روم و صفحه اینستاگرام مرکز تخصصی علوم کانون پرورش فکری بندرعباس پخش گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ به مناسبت اتمام کارگاه‌ برخط تخصصی نجوم از سوی مجتمع آفرینش بندرعباس مرکز تخصصی علوم کانون علاقمندان به علم نجوم به صورت مجازی  رصدخانه آفرینش و سیاره زحل را رصد کردند.

به گفته فاطمه غفاری سروستانی مسئول مجتمع آفرینش، با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا این رصد با رعایت کامل پروتکل‌ها و اصول بهداشتی به صورت آنلاین انجام شد. 

در ابتدای این رصد مجازی که به طور همزمان از اسکای روم و صفحه اینستاگرام مرکز تخصصی علوم کانون پرورش فکری بندرعباس اجرا می‌شد؛ نماهنگ نجوم در قرآن و سرود جمهوری اسلامی پخش گردید.

در ادامه با دعوت راحله خادمی مجری برنامه، نعیم اسدی معاون فرهنگی و اجرایی کانون هرمزگان ضمن ارایه توضیحاتی راجع به فعالیت‌های کانون در مورد کارگاه‌های برخط تخصصی با شرکت کنندگان گفت‌و گو کرد.

قصه گویی کتاب "ماه من، ماه ما" توسط فاطمه غلامزاده نخلی قصه‌گوی جشنواره بین المللی قصه‌گویی و معرفی سایت کانون مجازی برنامه بعدی این اردوی علمی بود.

در این سفر مجازی پس از پخش کلیپی از لحظات پرتاب شاتل به فضا، معصومه آقایی مربی نجوم کارگاه برخط فصل تابستان ضمن ارائه توضیحاتی در مورد شاتل‌های فضایی، با استفاده از فعالیت کاردستی طرز ساخت سفینه فضایی را به کودکان شرکت‌کنندگان آموزش داد.

در این اردو مجازی همچنین انیمیشن پرطرفدار "ماه بود و روباه" از تولیدات کانون پرورش فکری و کلیپ‌های شعرخوانی آقای شب با صدای فاطمه غفاری سروستانی و انیمیشن منظومه شمسی پخش گردید.

در بخش پایانی اردوی علمی "ارباب  حلقه‌ها " محمد امین پاسلارزاده کارشناس رصدخانه آفرینش توضیحات مفصلی در مورد نحوه تشکیل سیاره زحل و ویژگی این غول گازی ارایه کرد. 

در این رصد مجازی همچنین پاسلارزاده در خصوص فاصله زحل تا زمین، قطر، فاصله متوسط تا خورشید، میزان دما، دوره انتقالی و طول مدت شبانه روز زیباترین سیاره منظومه شمسی توضیحاتی را داد.

در پایان کارشناس رصدخانه آفرینش ضمن طرح دو پرسش به برگزاری مسابقه پرداخت و در نهایت به فاطمه ذاکری مخاطب اینستاگرام و دینا قدیمی کاربر اسکای روم که در کوتاه‌ترین زمان پاسخگویی کردند؛ جایزه رصد و بازدید خصوصی مجتمع آفرینش تعلق گرفت.

  گفتنی است اردوی علمی"ارباب  حلقه‌ها " از سری برنامه‌های زمین نقطه‌آبی به صورت مجازی و با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از کودکان و نوجوانان علاقمند استان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =