نشست توجیهی چگونگی جستار نویسی در کانون خراسان جنوبی برگزار شد

نشست توجیهی چگونگی جستارنویسی ویژه مربیان مراکز کانون به صورت مجازی به مرحله ی اجرا درآمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، با هدف آشنایی بیشتر مربیان مراکز با نحوی نگارش جستار، همزمان با صبح روز شنبه ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۰ نشست توجیهی چگونگی جستار نویسی با تدریس «محمد رضا رضائیان دلوئی» عضو هیات علمی و استادیار مطالعات ترجمه دانشگاه بیرجند به صورت مجازی برگزار شد.

بر اساس این خبر مدرس این نشست در ابتدا تعریفی از واژه جستار ارایه داد و در این خصوص گفت: جستار نویسی نوشته‌ای است دارای چند بند یا پاراگراف، در باره‌ی موضوعی خاص، با هدف و مخاطب مشخص و دارای عنوان، مقدمه، بدنه یا بخش اصلی و در ادامه نتیجه گیری.

«رضائیان دلوئی» پیش نگارش، نگارش و پس نگارش یا ویرایش و بازخوانی را از مراحل جستار نویسی دانست  و افزود: علاقه شخصی، خوانده‌ها، شنیده‌ها، تجربه، شرکت در جلسات، فرخوان‌ها، و... از موضوعات جستار نویسی به شمار می‌رند.

بیان انواع جستار و تشریح بخش‌های مختلف آن، معرفی «جمله تز» و نحوی کار برد آن ، بخش‌های مقاله و مبحث  پس نگارش از دیگر مواردی بود که توسط مدرس این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است «جستارنویسی» عنوان بخش جدیدی است که به بخش علمی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اضافه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =