برگزاری نشست «بررسی تفاوت نظم و شعر»

انجمن مجازی شاعران نوجوان با موضوع بررسی "تفاوت نظم و شعر" همراه با نقد و بررسی آثار اعضا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، انجمن شعر آفرینش‌های ادبی کانون نشست خود را با موضوع «بررسی تفاوت نظم و شعر» با حضور شاعران نوجوان برگزار کرد.

این انجمن با حضور مربیان آفرینش‌های ادبی استان، و بیش از ۱۵ نفر از اعضا نوجوان علاقمند به شعر همچون رقیه حیدری‌زاده، نگین پوراسدی، بیتا سلامی، نسرین نوری‌زاده، فاطمه صالح‌زاده و آتنا کهندل‌پور، فاطمه شکوهی، فاطمه زاهدانی برگزار گردید.

مهمان ویژه این نشست، "طاهره مسافری" شاعر و نویسنده‌ی هرمزگانی و کارشناس ادبی اداره کل کانون هرمزگان بود؛ که به شرحی تفاوت شعر و نظم در ادبیات امروز پرداخت و گفت: درک تفاوت شعر با نظم و نثر شعر، همانند سایر ویژگی‌های شعر، حاصل دانش و تجربه‌ی زندگی توسط شاعر و در ارتباط مستقیم بین او و مطالعه شعری است.

وی همچنین مهارت استفاده از عناصر شعری متضاد، تشخیص، تشبیه، عاطفه و پایان‌بندی در شعر اعضا را خوب و رو به پیشرفت دانست.

بیژن الهی، یدالله رویایی، سپهری و حمید مصدق از شاعرانی بودند که مسافری کارشناس نشست معرفی کرد.

مهمان برنامه افزود: آفرینش اعضا در اشعاری که در انجمن ارائه دادند بسیار مطلوب بود، به گونه‌ای که نقد چنین آثاری، کار منتقدین انجمن را سخت می‌کند.

در ادامه با نگاهی دوستانه و موشکافانه، دقیق و منتقدانه آثار اعضاء نوجوان، موردِ نقدوبررسی قرارگرفت.

در پایان فاطمه غلامزاده نخلی نشست کارشناس مسئول آفرینش‌های ادبی، برای اعضا آرزوی موفقیت و از حضور اعضا و همکاران و همچنین مهمان برنامه تشکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =