دوره‌ی آموزشی نقش نماز در فرهنگ عاشورا

دوره آموزشی نقش نماز در فرهنگ عاشورا با حضور مدیر کل کانون استان، کارشناسان، کارکنان و مربیان مراکز کانون استان با تدریس «حجت الاسلام و المسلمین محمود عابدینی» مدرس حوزه و دانشگاه به مرحله‌ی اجرا درآمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در ابتدای این دوره که همزمان با صبح روز ۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۰ بر گزار شد در جمع همکاران هدف از فعالیت‌های نماز را  توسعه و ترویج فرهنگ نماز و همچنین تعمیق باورهای دینی  بین کودکان ونوجوانان دانست که در این خصوص ویژه برنامه‌های مختلفی در سطح مراکز کانون اجرا می شود.

وی با توجه به اهمیت این موضوع و بیان اینکه در میان عبادات نماز، جایگاه و اهمیت ویژه ای دارد خواستار توجه بیشتر به فعالیت‌های دینی و اسلامی از جمله فریضه الهی نماز در قالب پیش بینی طرح و برنامه های خلاق در مراکز کانون پرورش فکری استان شد.

در ادامه این نشست،  حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به احادیث و منابع مختلف مباحثی در خصوص احکام نماز، فضیلت نماز، شیوه های دعوت به نماز و همچنین نقش نماز در فرهنگ عاشورا پرداخت.

وی در بخشی از مباحث خود گفت:  قیام امام حسین (ع) برای اقامه حق و زنده کردن دین خدا بود و نماز امام حسین(ع) در ظهر عاشورا،  تا قیامت به همه مسلمانان این پیام را داد که جنگ و جهاد و فداکاری ایشان برای زنده نگه داشتن دین خدا و برپا داشتن نماز است.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(علیه السلام) حرکت خود در قیام عاشورا را از مسجد شروع کرد ادامه داد: امام حسین علیه السلام عاشق نماز بود و به خاطر آن درخواست توقف جنگ را برای یک شب داشت و این  بدان معناست که نماز و راز و نیاز با خداوند، چه عزتی برای انسان به همراه می آورد که امام حسین (ع) به خاطر آن، از دشمن برای به تأخیر انداختن جنگ درخواست می‏ کند.

گفتنی است در  این نشست آموزشی که به مدت چهار ساعت پیش بینی شده بود جمعی از کارشناسان، کارکنان و مربیان مراکز کانون به صورت حضوری و مجازی شرکت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =