ادبیات را با بازی رومیزی «هفت گنبد» به خانه ببرید

بازی رومیزی «هفت گنبد» از تازه‌ترین محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مروج ادبیات کهن و هنر مینیاتور ایران برای مخاطبان است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این سرگرمی یک بازی کارتی برگرفته از روایت منظومه هفت پیکر نظامی گنجوی است و نوجوانان بالای ۱۲ سال مخاطبان این بازی‌اند.
بازیکنان در طول این بازی با استفاده از ۴ توکن، کارت‌های موجود را تصاحب می‌کنند. در نهایت هر بازیکنی که کارت بیشتری در اختیار داشته باشد، با کسب امتیاز بیشتری به عنوان برنده‌ شناخته خواهد شد.
بر این اساس افزایش مهارت‌های ادراک کمی، منطق ذهنی، تفکر تحلیلی و قدرت ساماندهی بخشی از اهداف این بازی است. «هفت گنبد» تلاش دارد تا به تاثیرگذاری تصمیم‌گیری دیگران بر سرنوشت افراد اشاره کند. با همین نگاه است که دو بازیکن این سرگرمی بایستی در نقش زمین و آسمان با تصمیمات درست به هدف نهایی خود برسند.
از دیگر کاربردهای این بازی می‌توان به توسعه مهارت‌های ارتباطی و ادراکی بین فردی میان نوجوانان و آموزش استراتژی‌های تصمیم‌گیری اشاره کرد.
این بازی از سوی امین عبدالملکی و فرشید سوادکوهی طراحی شده است و در گرافیک و تصویرسازی بازی از هنر ایرانی مینیاتور بهره گرفته شده است.
محتویات جعبه این بازی ۷ عدد کارت گنبد، ۲۱ عدد کارت افلاک، ۸ عدد کارت حرکت، ۷ نشانگر زمین و آسمان است و مخاطبان با مطالعه دفترچه راهنما می‌توانند به سوال‌های خود درباره شیوه بازی و کاربرد هر یک از اجزا پاسخ دهند.
«هفت گنبد» در ۳هزار نسخه و با قیمت ۶۵هزار تومان هم‌اینک در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. علاقه‌مندان برای تهیه این بازی می‌توانند به فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مراکز فروش محصولات فرهنگی و سایت اینترنتی محصولات کانون به نشانی shop.kpf.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =