کد خبر: 307432
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶
بازدید 109
قصه گویان کانون استان تهران و آمادگی برای مرحله بعدی جشنواره

نشست مجازی توجیهی و بررسی آثار منتخبین مرحله استانی بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی با حضور نفرات برگزیده استان تهران به منظور کیفیت بخشی آثار راه یافته به مرحله منطقه ای برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ عطاا... کوپال دکترای پژوهش هنر و ادبیات نمایشی مهمان مدعو این نشست با اشاره به اهمیت بهره گیری از ابزار وجودی در اجرای قصه گویی افزود: زبان بدن و بیان دو اصل مهم در قصه گویی است.

وی افزود: استفاده از ابزار خارجی( اشیا) و دکور  باید به نحوی باشد که اجراقصه گو  به نمایش عروسکی تبدیل نشود.

وی با تاکید بر اهمیت طراحی سناریو برای حرکات دست و بدن به منظور معنا بخشی به جملات گفت: قصه گویان می بایست با تمرین صدای خود را بهبود بخشند.

در ادامه این وبینار مریم شفیع زاده مسئول دبیرخانه بیست و سومین جشنواره قصه گویی استان تهران گفت: قصه گویان زبان اشاره علاوه بر تسلط بر حرکات دست می بایست ارتباط چشمی خود را با مخاطب حفظ کنند.

همچنین گلشن حسنوند بازیگر و کارگردان تئاتر از دیگر کارشناسان این نشست افزود: قصه گو بازیگر نیست اما می بایست با آشنایی کافی  داشته باشد.

 به منظور کیفیت بخشی به آثار راه یافته در مرحله منطقه ای در پایان این نشست که  با مشارکت برخط ۱۸ نفر از برگزیدگان مرحله استاتی بیست و سومین جشنواره قصه گویی  برگزار شد، نقد و بررسی  انجام شد.

 یادآور می شود؛مرحله بعدی رقابت از ۱۷ مهر برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =