ویژه برنامه‌های گرامی‌داشت روز شعر و ادبی فارسی در کانون خراسان جنوبی اعلام شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی از اجرای بیش از ۲۵ ویژه برنامه به مناسبت ۲۷ شهریور روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار در مراکز کانون استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان با اعلام این خبر گفت: با هدف معرفی بیشتر شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار ویژه برنامه‌های مختلفی در سطح مراکز کانون استان برگزار می شود.

وی با اشاره به اهم این برنامه ها افزود: برگزاری ویژه برنامه استانی شور شعر،  با حضور مربیان مراکز ثابت، سیار و پستی و  کودکان ونوجوانان فعال کارگاه‌های ادبی،  برگزاری مسابقه  «کارت نامه» شامل تهیه کارت پستال و نوشتن نامه برای شاعر مورد علاقه، به میزبانی مرکز شماره یک طبس، معرفی شخصیت استاد  شهریار در قالب کلیپ و زیبا خوانی اشعار شهریار،  جلسات مشاعره  با مشارکت اعضای علاقه‌مند  با استفاده از اشعار شاعران ایران اسلامی و جلسات زیبا خوانی اشعار شاعران برجسته ایران اسلامی از جمله حافظ، سعدی، مولوی و همچنین معرفی شاعران و نویسندگان بومی شهرستان های استان و دعوت از آنان در کارگاه های ادبی از برنامه های این روز است.

مدیر کل کانون ادامه داد: این برنامه‌ها با توجه به شرایط فعلی در قالب فضای مجازی و با حضور اعضا و مربیان مراکز کانون سراسر استان برگزار می شود.

گفتنی است:  ۲۷شهریور ۱۳۶۸ روز درگذشت شاعر معاصر، محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار، در تقویم رسمی کشور به نام روز شعر و ادب فارسی نامگذاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =