کد خبر: 307448
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
برنامه‌های کانون خوزستان ویژه روز شعر و ادب فارسی اعلام شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه را، به مناسبت ۲۷ شهریور، روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت نام و یاد استاد شهریار، در فضای مجازی مراکز فرهنگی هنری خود برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، با هدف گرامیداشت و معرفی ۲۷ شهریورماه به‌عنوان روز شعر و ادب فارسی، مراکز کانون پرورش فکری استان، برنامه‌های مختلفی را در حوزه‌های فرهنگی، ادبی و هنری، به‌صورت مجازی و با حضور اعضا و مربیان برگزار می‌کنند.

بنا بر اعلام معاونت فرهنگی کانون خوزستان بالغ بر ۱۵۰ برنامه‌ی متنوع در قالب شناخت وقایع، شناخت شخصیت، قصه‌گویی، نمایش، نشریه نگاری، شعرخوانی، مشاعره، تصویرسازی، خوشنویسی، پویانمایی، معرفی و روخوانی کتاب و... با توجه به کیفیت اجرا و محتوای مناسب مدنظر است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی مراکز فرهنگی- هنری و شورای فرهنگی استان، برای اجرا در روز شعر و ادب فارسی پیش‌بینی شده است.

همچنین برگزاری مسابقات، نشست‌ها و همایش‌های ادبی استانی با هدف تولید آثار ادبی همچون شعر، داستان و دل‌نوشته و معرفی روز شعر و ادب فارسی، معرفی استاد شهریار، خوانش اشعار شهریار، تهیه فایل‌های معرفی شخصیت نویسندگان و شعرای ملی، اشتراک‌گذاری شعرخوانی در فضای مجازی به‌منظور استفاده کودکان و نوجوانان، از جمله برنامه‌هایی است که در روز شعر و ادب فارسی به‌صورت مجازی در سامانه‌ی مجازی کانون خوزستان، اجرا می‌شوند.

گفتنی است: ۲۷ شهریور ۱۳۶۸ روز درگذشت شاعر معاصر، محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار، در تقویم رسمی کشور به نام روز شعر و ادب فارسی نام‌گذاری شده است.

بر اساس این گزارش از زمان شیوع ویروس کرونا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان به صورت مجازی با اجرای فعالیت‌های عمومی و تخصصی همچون، کتابخوانی (شعر/داستان)، معرفی و بحث کتاب، معرفی و نقد کتاب، قصه گویی(فعالیت قصه گویی/ خوب شنیدن و خوب گفتن)، شناخت سرزمین، شناخت مفاخر، شناخت مشاغل، شناخت وقایع، پخش و بحث فیلم و انیمیشن، پخش و نقد فیلم و انیمیشن، نشریه نگاری (کاغذی/الکترونیک)، تمرین نقد و گفت وگو، آشنایی با قرآن و احادیث، نقاشی، خوشنویسی، ساخت عروسک نمایشی، کاردستی، شعر و قصه، کاغذ و تا، شاهنامه خوانی و ...میزبان کودکان و نوجوانان خوزستانی هستند.

گروه‌های سنی چهار سال به بالا (نوباوه)،  هفت سال به بالا(نوخوان)،  ۹ سال به بالا(نونهال)،  ۱۲ سال به بالا (نونگاه)و  ۱۵ سال به بالا(نوجوان)، می‌توانند با مراجعه به پایگاه مجازی کانون خوزستان به نشانی khz.kpf.ir عضو مجازی کانون شوند و از فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی مراکز کانون در بیش از سی شهر استان بهره‌مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =