«سفر به سرزمین نخل، آب و آفتاب و خرمای پیارم»

با هدف جذابیت بخشیدن به فعالیت‌های ۶۲ گانه‌ی کانون و آشنایی کودکان و نوجوانان با آداب و رسوم؛ صنایع‌دستی و مناطق گردشگری باغشهر فین و شهرستان حاجی‌آباد اردوی مجازی «سفر به سرزمین نخل، آب و آفتاب و خرمای پیارم» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ «سفر به سرزمین نخل، آب و آفتاب و خرمای پیارم» عنوان اردوی مجازی کانون پرورش فکری باغشهر فین، حاجی‌آباد و واحد سیارروستایی فین بود، برگزار شد.

 فین و حاجی‌آباد از مناطق  شمالی استان هرمزگان هستند. بخش فین در فاصله ۹۵کیلومتری این استان واقع شده و دارای بافت باغ‌شهری است. خانه‌ها در میان نخلستان‌ها قرار دارند و این نخلستان‌ها با آب چشمه‌های متعددی که در این منطقه قرار دارد آبیاری می‌شوند.

زهرا خرمی مسئول کانون فین هدف از این اردو را جذابیت بخشیدن به فعالیت‌های ۶۲ گانه‌ی کانون و آشنایی کودکان و نوجوانان با آداب و رسوم؛ صنایع دستی و مناطق گردشگری باغشهر فین و شهرستان حاجی آباد، دانست.

 این سفر مجازی با خیر مقدم مسئول مرکز فرهنگی هنری فین؛ آغاز گردید و سپس شرکت کنندگان به بر فراز بام شهر فین دعوت شدند.  

در ادامه یکی از آداب و سنن بسیار کهن این سرزمین که تعزیه و تعزیه‌خوانی است؛ به صورت جامع معرفی گردید و سپس؛ ابوذر صفرپور  مربی فرهنگی واحد سیار روستایی فین همگی شرکت کنندگان را به صورت ارتباط مستقیم به بام شهر برده و از آنجا شهر را معرفی کرد.  

صفرپور در خصوص وجود گیاهان دارویی بسیار این منطقه صحبت کرد و به وجود کارگاه تولیدی و کارآفرینی عرق‌گیری شفا در فین اشاره کرد.

در ادامه محمد حیدری‌زاده ریاست اداره آموزش و پرورش منطقه فین که میهمان این اردو بود؛ به معرفی جامع باغشهر فین از نظر فرهنگی و قدمت پرداخت.

همچنین اعضا در این سفر مجازی هم  به صورت زنده و هم کلیپ با  صنایع‌دستی منطقه آشنا شدند.   

آشنایی با انواع نان‌های منطقه خوراکی‌ها، آبشار منطقه «چربه مارم»، ساخت اسباب‌بازی «گل گلی» و مسابقه از دیگر بخش‌های اردو بود.

 در بخش دوم این سفر مجازی مکان‌های دیدنی و گردشگری  شهرستان حاجی‌آباد توسط عارف کریمی؛ مسئول مرکز حاجی‌آباد به صورت زنده و پخش کلیپ معرفی شد.  

در این بخش معرفی چشمه سبزپوشان، آبشار تزرج، خرمای پیارم و نخلستان حاجی‌آباد به شکل تصویری به مخاطبان ارایه شد.

 اردوی به یاد ماندنی «سفر به سرزمین نخل، آب و آفتاب و خرمای پیارم» در نیمه دوم شهریورماه برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =