کد خبر: 307452
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
برگزاری گردش مجازی «از پرشین تا کاسپین»

گردش مجازی «از پرشین تا کاسپین» کاری مشترک از مراکز شماره ۲ و ۳ بندرعباس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ گردش مجازی «از پرشین تا کاسپین» کاری مشترک از مراکز شماره ۲ و ۳ بندرعباس دو بخش «پرشین» و «کاسپین» برگزار شد .

عفت تفضلی مسئول مرکز شماره ۲ بندرعباس که مسئولیت معرفی جاذبه‌های گردشگری بخش «پرشین» یا خلیج‌فارس را برعهده داشت، گفت: در این اردو ، ۱۰۰ نفر از کودکان و نوجوانان سرتاسر استان هرمزگان شرکت کردند و با میراث فرهنگی شهرستان‌های بندرعباس و شهرستان بندرانزلی آشنا شدند.

تفضلی بیان داشت: خودباوری فرهنگی نوعی نگرش فرد نسبت به فرهنگ و میراث فرهنگی و طبیعی جامعه خویش است؛ از این رو ضرورت دارد تا کودکان و نوجوانان استان هرمزگان با موقعیت‌های  فرهنگی و هنری استان خود آشنا شوند.

مسِئول کانون شماره ۲ بندرعباس اظهار داشت: بندرعباس بزرگترین بندر ایران است و هم چنین جز کلان شهرهای ایران است که در جنوب ایران قرار دارد. لازم است این کلان شهر به شایستگی به همه‌ی کودکان و نوجوانان ایران معرفی شود.  

معرفی  جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری این کلان شهر در قالب فعالیت‌هایی هم چون اجرای زنده آموزش ساخت «پرپروک» توسط راضیه سلیمانی مربی فرهنگی شماره ۲ بندر عباس، ارتباط زنده با گالری  «گشته» جهت آشنایی بیشتر اعضا با لباس‌های سنتی شهرستان بندرعباس، معرفی حمام  و مسجد گله داری به معرفی این شهرستان زیبای ساحلی پرداخت.  

در ادامه و در بخش دوم این اردوی مجازی آسیه غلام حضرت حجت مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ بندرعباس که مسئولیت برگزاری این اردو در بخش  «کاسپین» بود، گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که در زمینه‌ی هنرها، سنت‌ها و آیین‌ها غنی است. از این رو آشنایی و حفظ میراث فرهنگی، در توسعه کشور جایگاه ویژه‌ای دارد. 

وی افزود: گردش مجازی کودکان و نوجوانان هرمزگان از خلیج فارس تا دریای خزر یک گردش زیبا و جذابی بود که در دو شهرستان ساحل‌نشین بندرعباس و بندرانزلی که هرکدام جاذبه های گردشگری زیادی دارد؛ رقم خورد.

غلام حضرت حجت در ادامه گفت: هم چنین این دو شهر بندری به یمن وجود زندگی در کناره‌های ساحل؛ اشتراکات فرهنگی و شغلی مشابهی دارند و این اشتراکات فرهنگی ، می‌تواند  تعاملات علمی، فرهنگی خوبی را برای کودکان و نوجوانان هر دو شهرستان را رقم بزند. 

وی در پاسخ به این سوال که  «هدف از برگزاری اردوی مجازی کودکان و نوجوانان از جنوب به سمت شمال چیست؟» پاسخ داد: شعر « همه جای ایران سرای من است» در قلب و جان ایرانیان حک شده است، از این رو  لازم است کودکان و نوجوانان سرزمین عزیزمان ایران با سرلوحه قراردادن این شعر زیبا، با میراث فرهنگی و طبیعی  ایران بیشتر آشنا شده و هم چون سفیرانی کوچک  فرهنگی، در معرفی این آثار به دیگران سهیم باشند؛ تا شاهد موفقیت  هر چه بیشتر ایرانانیان در زمینه حفظ میراث فرهنگی و میراث طبیعی باشیم.

این مسئول فرهنگی گفت: در این روز به یادماندنی، اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان ، به صورت زنده اما به شیوه مجازی و در فضای اسکای روم از تالاب بندرانزلی دیدن کردند و با نقش تالاب‌ها در تداوم حیاط بشر آشنا شدند. 

مسئول مرکز شماره ۳ بندرعباس ، ضمن سپاس از تلاش‌های مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان که با عشق و علاقه فراون ، بستر مناسبی برای برگزاری این گردش مجازی را فراهم نمود؛ از پیمان تنگ‌بریس رئیس میراث فرهنگی بندر انزلی، حامد سمیعی مدیر اداره فرهنگی  اجتماعی ورزشی شهرداری بندر انزلی و علیرضا شکورپور  رئیس یونیما استان گیلان، کارگردان، عروسک‌ساز، عروسک‌گردان، صداپیشه و شادی آزاد بشمنی بازیگر ، نویسنده و قصه‌گوی کودک تشکر کرد.

 وی افزود: این عزیزان تلاش کردند تا با اجراهای متنوع، زیبا و علمی خود ضمن آشنایی کودکان و نوجوانان استان هرمزگان با تالاب بین‌المللی انزلی، لحظاتی شاد را برای آنان خلق کنند.

در این گردش مجازی و طی سفر به شهرستان بندرانزلی ، سمیعی مدیر امور اداره‌ فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندرانزلی نیز ، ضمن خوشامدگویی به میهمانان هرمزگانی به شهرستان بندرانزلی گفت: تالاب‌ها یکی از پر ثمرترین و حاصلخیزترین اکوسیستم‌ها در دنیا بوده و بیشترین تنوع زیستی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی همچنین به انواع موجودات تالاب‌ها همچون دوزیستان، خزندگان، پرندگان، ماهی‌ها و پستانداران اشاره کرد.

  

اجرای زنده نمایش عروسکی توسط علیرضا شکورپور و شادی آزاد بشمنی در کنار مرداب انزلی همراه با اجرای نمایش «خاله باران و پر جان» اجرای آهنگ  «تالاب من» در کلونی تالاب، اجرای زنده آهنگ «رعنا» توسط آیلین خوارزمی عضو مرکز شماره ۳ بندرعباس، آشنایی با میراث فرهنگی و طبیعی گیلان  از برنامه‌های دیگر بخش کاسپین یا خزر اردوی «از پرشین تا کاسپین» بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =