آشنایی نوجوانان هرمزگانی با تئاتر کاغذی

بیست ودومین انجمن نمایش استان هرمزگان با موضوع آشنایی با تئاتر کاغذی با حضور ساغر لطفی‌نژاد کارگردان، نویسنده و طراح عروسک‌های نمایشی در فضای اسکای روم برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ آشنایی با تئاتر کاغذی عنوان جدیدترین نشست انجمن هنرهای نمایشی استان با حضور اعضای نوجوان هرمزگانی اجرا شد.

ساغر لطفی‌نژاد در بیست و دومین نشست انجمن هنرهای نمایشی استان گفت: اولین هدف این است که به مخاطب شما لذت را بچشانیم؛ بنابراین دانستن همه تکنیک‌ها و شیوه‌ها باعث می‌شود که ما در مسیر واقعی درست‌تر حرکت کنیم.

وی در مورد تاریخچه تئاتر کاغذی گفت: تکنیک تئاتر کاغذی در قرن ۱۸ در اروپا بین خانواده‌های اشراف انجام می‌شد. آنان همزمان با ورود صنعت چاپ داستان‌های فاخر خود را چاپ و در خانه‌های خود اجرا می‌کردند.

لطفی‌نژاد خاطرنشان کرد: پس از آمدن صنعت سینما این هنر در اروپا  از بین رفت؛ ولی دوباره به همت اساتید و هنرمندان این هنر احیا شد.

وی در رابطه با اهمیت استفاده درست از تکنیک گفت: برای اجرا مهم است بدانیم از چه تکنیکی استفاده کنیم. اگر آگاه باشیم و تکنیک‌های مختلف را یاد بگیریم، قادر خواهیم بود از روش مناسب استفاده کنیم، تا بتوانیم حرف‌های خود را به شیوه بهتری بیان کنیم.

در این نشست لطفی‌نژاد در خصوص انواع تکنیک تئاتر کاغذی صحبت کرد و گفت: تکنیک عروسک‌های تئاتر کاغذی به دو شکل مفصل‌دار و یا بدون مفصل می‌تواند باشد.  

در ادامه این نشست مدرس مطالبی را درباره استوری بورد بیان کرد و شیوه اجرای آن را توضیح داد.

در طول نمایش فیلم‌های کوتاه از  تئاترهای کاغذی مشهور و یا راه یافته به جشنواره‌های مختلف به نمایش گذاشته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =