کد خبر: 307461
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳
بازدید 64
محرم و عاشورا در عمق باور شیعه جریان دارد

سعید رضا کامرانی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در هفدهمین سوگواره عاشورایی کانون فارس گفت: محرم و عاشورا در عمق باور شیعه جریان دارد و نهضت کربلا در طول این ۱۴ قرن باکوثر زلال و عمیق، سیراب‌کننده جان‌ها بوده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان فارس، سعید رضا کامرانی، سخنانش را با اشاره به بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری درباره عاشورا آغاز کرد و گفت: حضرت امام راحل فرمودند: این خون سیدالشهداست که خون‌های همه ملت‌های اسلامی را به جوش می‌آورد و این دستجات عزیز عاشورا است که مردم را به هیجان می‌آورد و برای اسلام و برای حفظ مقاصد اسلامی مهیا می‌کند و مقام معظم رهبری در این باره می‌فرمایند: نهضت حسینی با شهادت جان گرفت و نهضت عظیم کربلای خونین ملت ایران ، تداوم همان راه است. عاشورا  به ما درس می‌دهد که برای حفظ دین باید فداکاری کرد و در راه قرآن از همه چیز گذشت.

مدیر کل کانون فارس در ادامه گفت: عاشورا  همیشه در متن زندگی و عمق باور شیعه جریان داشته و نهضت کربلا در طول این ۱۴ قرن، باکوثر زلال و عمیق، سیراب‌کننده جان‌ها بوده است. نهضت حضرت سیدالشهدا ، کانونی است که میلیون ها دایره ریز و درشت از ارزش‌ها، احساس‌ها، عاطفه‌ها، خردها و اراده‌ها، بر گرد آن می‌چرخند و پرگاری است که عشق را ترسیم می‌کند.

کامرانی ادامه داد: خوش به حال کسانی که شرایطی ایجاد شد مثل دفاع مقدس که در این دایره عشق قرار گرفتند . بی‌تردید محتوای حماسه بزرگ حضرت  امام حسین علیه‌السلام فرهنگ غنی، ناب و الهام‌بخش را تشکیل می‌دهد و در حوزه تشیع، کوچک و بزرگ،  زن و مرد، عالم و عامی، با فرهنگ عاشورا  زیستند و رشد کردند.  قیام امام حسین علیه‌السلام یک فرهنگ و یک نهضت است و منحصر به کشور خاصی نیست و در سراسر دنیا چراغ خیمه ایشان روشن است؛  هر کس با هر مذهبی و آیینی برای امام مراسم ویژه برگزار می‌کند.

او در ادامه به سابقه برگزاری سوگواره عاشورایی کانون فارس اشاره کرد و گفت: سوگواره عاشورایی، به عنوان یکی از مستمرترین و باسابقه‌ترین فعالیت‌های آیینی و تلفیق هنر، ادب و فرهنگ با مضامین دینی، جایگاه ویژه‌ای را در بین فعالیت های کانون فارس پیدا کرده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با اشاره به موضوع سوگواره هفدهم گفت: سوگواره عاشورایی کانون فارس به هفدهمین منزل خود رسید و روایت آنانی است که همسفر کاروان حسینی نشدند و از سعادت و شهادت و هم رکابی با سید جوانان اهل بهشت جاماندند.

مسئول برگزاری سوگواره عاشورایی و کانون فارس در مورد محورهای این سوگواره عنوان کرد: محورهای این سوگواره در بخش فرهنگی شامل : معرفی کتاب به صورت مجازی، قصه‌گویی، تحقیق و پژوهش و مداحی بود. در بخش ادبی،آثار شعر، داستان، متن ادبی و خاطره‌نویسی خلق شد و در بخش هنری علاقه‌مندان  در زمینه نقاشی پوستر و پویانمایی به آفرینش اثر پرداختند.

هفدهمین سوگواره عاشورایی کانون فارس، روز پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ با حضور محمدرضا سنگری، نویسنده پژوهشگر و عاشوراپژوه، در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =