پانزدهمین جلسه‌ی انجمن نویسندگان نوجوان

پانزدهمین جلسه ی انجمن نویسندگان نوجوان با محوریت گرامیداشت روز شعرو ادب فارسی ونقد اثار اعضا در روز پنجشنبه ۲۵شهریور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، پانزدهمین جلسه‌ی مجازی انجمن نویسندگان نوجوان کانون گلستان، با حضور اعضای این انجمن و دعوت از مریم کوچکی، نویسنده و منتقد داستان، به‌عنوان مهمان ویژه و در آستانه گرامی‌داشت روز شعر و ادب فارسی برگزار شد.

در ابتدای جلسه نماهنگی کوتاه از استاد شهریار آغاز شد و در ادامه ۴ اثر داستان اعضای نویسنده مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

مریم کوچکی در نقد این آثار گفت: اینکه نویسنده از تجربیات زیسته‌ی خوب خود نویسد، خیلی مناسب است و نویسندگان نوجوان ما حتما اول به تجربه‌های خودشان تکیه کنند و برای نوشتن مواردی که تجربه ندارند، مانند جنگ و ....، تحقیق و کسب اطلاعات از کتاب‌ها یا کسانی که در جنگ حضور داشتند، ضروری هست.

وی ادامه داد: انتخاب راوی بسیار مهم است، چراکه راوی اول شخص که خودش در صحنه حاضر بوده و حوادث را نقل می کند باعث باور پذیری بیشتر داستان می شود.

کوچکی با بیان اینکه داستان باید بدون توضیح نویسنده و حضورش هم قابل فهم باشد، گفت: البته گاهی ابهام خوب است به شرط اینکه دلزدگی و سر در گمی ایجاد نکند.

این نویسنده و منتقد داستان همچنین مطالعه کتاب « یوزپلنگانی که با من دویده‌اند» از بیژن نجدی را به نویسندگان نوجوانی که زبان شاعرانه را جهت نوشتن انتخاب می کنند، پیشنهاد کرد و چند داستان کوتاه موفق را جهت مطالعه‌ی اعضا به اشتراگ گذاشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =