"عکاسی سیاه و سفید" موضوع نهمین نشست انجمن عکاسی نوجوان کانون کهگیلویه و بویراحمد

نهمین نشست مجازی انجمن عکاسان نوجوان استان (قاب خاطره ها) کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد با موضوع " عکاسی سیاه و سفید " برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد ، این نشست با مشارکت اعضای انجمن و مربیان علاقمند و نمایندگان  انجمن در مراکز استان رابط انجمن روزسه شنبه  ۲۵ شهریور با حضور معصومه آقایی کارشناس ارشد عکاسی مدرس و مترجم حوزه عکاسی برگزار شد.

 مدرس انجمن با ذکر تاریخچه ای از تولد عکاسی تا عکاسی امروزی بحث را آغاز نمود.

 آقایی با طرح این سوال که چرا با وجود تلاش‌های زیاد برای تولید عکس رنگی ،عکس‌های سیاه و سفید همچنان محبوبیت دارند بحث رابه چالش کشید و اعضا را به مشارکت ترغیب کرد.

مدرس انجمن در تکمیل مباحث، به مزایا و معایب عکس‌های سیاه و سفید و نیز به موضوعات مناسب برای این شیوه عکاسی پرداخت .

با به اشتراک گذاری عکس پرتره سیاه و سفید توسط رابط انجمن و عکس‎های ارائه شده توسط مدرس انجمن مشارکت اعضا و مربیان در مباحث ذکر شده و پرسش و پاسخ‌ها بسیار هوشمندانه و فعالانه انجام شد.

آقایی همچنین به مهارت و تقویت نگاه و سبک  سیاه و سفید دیدن ،برای انتخاب بهتر سوژه عکاسی و موضوع عکاسی سیاه و سفید  اشاره کردند .

نمونه‌هایی از مو ضوعات مناسب برای عکاسی سیاه و سفید در قالب عکس ارائه شد و اعضای حاضر در جلسه نیز موصوعات پیشنهادی خود را ارائه دادند.

 ایشان در ادامه مباحث آموزشی به اجزای موثر در عکاسی سیاه و سفید اشاره کردند و با معرفی اپلیکیشن و استفاده صحیح  به نکات مهمی پیرامون عکاسی سیاه و سفید با گوشی همراه پرداخت.

در پایان پیشنهاد شد که اعضا با استفاده از آموزه‌های نشست عکس‌های سیاه و سفید را تهیه و در گروه برای کسب تجربه به اشتراک بگذارند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =