برگزیدگان هفدهمین سوگواره عاشورایی معرفی شدند

برگزیدگان هفدهمین سوگواره عاشورایی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، در بخش‌های فرهنگی، هنری و ادبی معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، هفدهمین سوگواره عاشورایی با عنوان «دریغ» در شیراز برگزار شد.

بر اساس این گزارش، جاماندگان از هجرت، سعادت، شهادت و هم‌رکابی و حضور در خیمه‌گاه حسین(ع) و نوجوانان و جوانان حاضر در کربلا موضوعات سوگواره هفدهم کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس را تشکیل می‌داد.

اعضای نوجوان مراکز، نونگاه و نوجوان(۱۲تا۱۷ سال)،(درسطح استان)، مربیان مراکز و کارکنان دفتر استان  آثار خود را به سوگواره ارسال کردند.

محورهای سوگواره در بخش فرهنگی شامل: معرفی کتاب به صورت مجازی، قصه‌گویی، تحقیق و پژوهش و مداحی تعریف شده بود. شعر، داستان، متن ادبی و خاطره‌نویسی نیز محورهای بخش ادبی سوگواره بود و در بخش هنری نیز علاقه‌مندان می‌توانستند در زمینه نقاشی، پوستر و پویانمایی فعالیت و به خلق اثر بپردازند.

آثار رسیده به دبیرخانه سوگواره، داوری و برگزیدگان هر بخش معرفی شدند. بر این اساس در بخش فرهنگی، زینب رحیمی از مرکز فرهنگی هنری شماره ۵ شیراز و با راهنمایی لیلا باقرنژاد، رتبه اول بخش اعضا را در قالب «معرفی کتاب» به خود اختصاص داد. مائده عبیدی از مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ جهرم رتبه دوم بخش اعضا را باز هم در قالب «معرفی کتاب» و با راهنمایی اعظم رنجبر جهرمی به خود اختصاص داد. رتبه سوم «معرفی کتاب» را فاطمه رجبی، مربی مرکز فرهنگی هنری بوانات کسب کرد و علی جهانگیری از مرکز فرهنگی هنری فسا و با راهنمایی جواد شیخی، مقام برتر بخش «مداحی» را به دست آورد.

حدیث قلندری عضو مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی کانون فارس در بخش ادبی و قالب «شعر» مقام اول را کسب کرد. زهرا طالبی و محمد حسین طالبی اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ شیراز بودند که با راهنمایی سمیه کشاورز و عاطفه شیروانی مقام دوم و سوم بخش «شعر» را به خوداختصاص دادند. نسترن کرم‌پور هم  از مرکز فرهنگی هنری صدرا با راهنمایی عاطفه شیروانی توانست مقام چهارم ادبی را در قالب «داستان» کسب کند.  

بخش هنری نیز سه برگزیده از لارستان داست که فرانک پورعلی رتبه اول بخش اعضا در قالب «نقاشی» را با راهنمایی منصوره تقوی‌فرد به خود اختصاص داد. منصوره تقوی‌فرد و لیلا باقرنژاد نیز هر دو در بخش مربیان، مقام اول را در قالب‌های «نقاشی» و «پوستر» به دست آوردند.  

هفدهمین سوگواره عاشورایی کانون فارس روز پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس با حضورمحمدرضا سنگری، نویسنده، پژوهشگر و عاشوراپژوه به صورت مجازی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =