معرفی مژده پاک‌سرشت از ایران در دایره‌المعارف زنان شاعر عرب

شاعر و کارشناس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در دایره‌المعارف زنان شاعر عرب با عنوان «الرائدات» به عنوان نماینده ایران معرفی شد.

به  گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کتاب الرائدات اثر «فاطمه بوهراکه» محقق و نویسنده مراکشی است که در آن زندگی‌نامه و آثار ۱۰۱۱ شاعر عرب زبان در هفتاد سال اخیر منتشر شده است.
بر همین اساس نام و آثار «مژده پاک‌سرشت» نیز به عنوان تنها بانوی شاعر ایرانی با ۲ مجموعه شعر عربی در این کتاب جای گرفته است.
پاک‌سرشت تحصیل کرده مقطع کارشناس ارشد زبان و ادبیات عرب است و اولین مجموعه شعری (زبان عربی) خود را با عنوان «حُبُ من دونه رقابه» (عشق بدون سانسور) در بیروت لبنان به چاپ رساند  هم‌چنین مجموعه دیگری نیز با عنوان «انا، انت و البفسج» (من، تو و بنفشه‌ها) به این زبان دارد.
وی کارشناس نظارت و ارزیابی عملکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران است و به عنوان یک شاعر، مجموعه‌هایی از جمله «حال من خوب است»، «دلتنگی بهانه است»، «یک فنجان شعر»، «پنجشنبه‌های دوست داشتنی» و «نام دیگر من ستاره» (مربوط به زندگی سهام خیام نخستین دختر شهید جنگ تحمیلی) را در کارنامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =