ترویج سلامتی در سیره رضوی با تغذیه درست واصلاح سبک زندگی اسلامی

دومین نشست سیره‌ی رضوی با موضوع ترویج سلامتی با تغذیه درست واصلاح سبک زندگی اسلامی به همت واحد آموزش و پژوهش با حضورطیبه ادیبی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان رضوی، این نشست در روز دوشنبه ۲۲ شهریور۱۴۰۰ با حضور طیبه ادیبی کارشناس فرهنگی بازنشسته و کارشناس طب وتغذیه اسلامی به صورت مجازی برگزار شد.

 در ابتدای این  جلسه ادیبی ضمن  اشاره به  مباحث مطرح شده در جلسه‌ی قبل، به نقش مؤثر تغذیه صحیح و سالم در پیشگیری و مقابله با بیماری‌ها پرداخت.

وی با اشاره  به احادیث و روایات و آموزه‌های دینی به عنوان اساسی‌ترین مؤلفه موثر بر سبک زندگی سالم، تحقق سلامت جسم و روان افراد جامعه را در گرو پایبندی افراد جامعه به این توصیه‌ها و سفارشات مهم  وموثر دانست.

کارشناس تغذیه اسلامی با اشاره به حدیث پیامبر گرامی اسلام (صلّی الله علیه و آله و سلّم) که  می‌فرمایند: «الْمَعِدَهُ بَیْتُ کُلِّ دَاءٍ وَ الْحِمْیَهُ رَاْسُ کُلِّ دَوَاء: معده خانه همه دردهاست و پرهیز، سرسلسله همه داروها» به نقش معده در سلامتی کل بدن اشاره و رعایت چند اصل اساسی ازجمله: تغذیه صحیح، استفاده از میوه ها و سبزیجات، پرهیز از اسراف را از عوامل اثرگذار برتقویت سیستم ایمنی بدن  برشمرد.

 در انتهای جلسه طیبه ادیبی به تشریح مزاج‌ها پرداخته و به فواید حجامت واثرات آن بر سلامتی اشاره نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =