اثر بخشی فعالیت‌های فرهنگی با تعامل و برنامه‌ریزی

معاون فرهنگی، اجرایی کانون البرز بر لزوم تعامل و همکاری سازنده و برنامه‌ریزی صحیح  برای پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی و افزایش اثربخشی آن  تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون البرز، مهری فلاح، معاون فرهنگی، اجرایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ضمن بیان این مطلب از تلاش‌های صورت گرفته این شورا  به ویژه از سوی دبیر شورای اقامه نماز کانون البرز، قدردانی کرد.

 این مقام مسوول در ادامه به ضرورت بسترسازی مناسب برای پیشبرد برنامه‌ها اشاره کرده و افزود فعالیت‌های ما باید به صورت غیر مستقیم و جذاب اعضا را با نماز آشنا کرده و حس نیاز به این فریضه‌ی الهی را در آنان ایجاد کند.

فلاح هم‌چنین در ادامه با بیان اهمیت بومی‌سازی شاخص‌های تفاهم نامه ستاد اقامه نماز به صورت قابل استفاده برای کودکان ونوجوانان ، بهره برداری  از ظرفیت و توانایی اعضا و نمایندگان انجمن‌های تخصصی، توجه ویژه به پژوهش بر اساس علاقه‌مندی اعضا و مربیان، ضرورت فضاسازی مناسب و ایجاد نمازخانه با امکانات موجود در تمامی مراکز،  تعاملات سازنده با دیگر سازمان‌ها و ارگان‌ها، اجرای آزمایشی طرح‌ها و سپس ارائه آن به صورت یک طرح پژوهشی قابل اجرا و توجه به تولید محتوای مناسب را از مهم‌ترین نکات قابل توجه در این حوزه دانست .

فریبا فروزانفر، دبیر شورای اقامه نماز کانون البرز نیز در بخش دوم این  نشست که ظهر روز یک‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ برگزار شد ، نکات مختلفی از جمله   ضرورت توجه به تولید محتوای مناسب و آرشیو و نگه‌داری آن‌ها، معرفی منابع «نماز فرشته» و «نماز چشمه پاکی‌ها» به انجمن‌ها و مراکز ، انتشار فراخوان نماز با مشارکت ستاد اقامه نماز استان و  دیگر دستگاه‌ها ، لزوم انعقاد تفاهم نامه با ستاد اقامه نماز و همکاری با دیگر سازمان های فرهنگی، تشکیل جلسه با مسوولان انجمن‌ها، توجه اعضای شورای نماز به جلسات و حضور موثر آنان، ضرورت تنظیم جدول تولید محتوا برای مراکز  را مطرح کرد.

در ادامه دیگر کارشناسان عضو شورا  هم در خصوص برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با نماز و چگونگی ترغیب کودکان و نوجوانان به این امر، لزوم تولید محتوای مناسب توسط مراکز با تعیین جدول زمان‌بندی و حضور فعال انجمن‌ها در فراخوان‌ها  گفت و گو و تبادل نظر کردند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =