برگزاری نشست مجازی بزرگ‌داشت محمدحسین شهریار

با هدف آشنایی اعضا نوجوان با شاعران معاصر، نشست مجازی بزرگداشت محمدحسین شهریار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، این نشست به مناسبت بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی و تکریم مقام استاد شهریار در روز شنبه ۲۷ شهریورماه از سوی انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری هرمزگان برگزار شد.

در این نشست فاطمه غلامزاده‌نخلی کارشناس ادبی استان ضمن خیرمقدم و تشکر از اعضای انجمن به خاطر  مشارکت در این نشست؛ از برگزاری چنین نشست‌هایی ابراز خرسندی کرد و از اعضا خواست که با حضور پرشور خود در این نشست‌های ادبی به معرفی شاعران و بررسی آثار آن‌ها بپردازند.

در ادامه و بعد از معرفی شهریار شاعر تبریزی توسط کارشناس ادبی، عبدالحمید انصاری شاعر هرمزگانی و مدرس کارگاه‌های برخط شعر، به بررسی آثار شهریار و تاثیر آن بر ادب معاصر پرداخت.

انصاری نسب همچنین آثار شهریار را با توجه به زبان شعری آن نقد و بررسی کرد و افزود: یکی از بزرگترین خدمات شهریار ایجاد تحول در عرصه غزل فارسی است.

کارشناس برنامه انصاری نسب ضمن بررسی زبان شعری شهریار گفت: 

آثار شهریار در هر نوع و قالبی، هم از نظر قوت و کیفیت و هم از نظر کمیت و همچنین زبان شعری در خور توجه است.

انصاری نسب ادامه داد: عامل دیگر محبوبیت شهریار، کاربرد زبان مردم در شعر است؛ او در این زمینه به قدری مهارت داشته که حتی از اصطلاحات و کنایات روزمرۀ مردم در اشعارش به فراوانی و با تنوع زیادی بهره‌برده است.

در این نشست که به همت هاجر غلام‌نظری نماینده انجمن شعر و اعضای انجمن برگزار شده بود   مربیان ادبی معصومه میری، راحله حاجی‌نیا به خوانش آثار این شاعر معاصر پرداختند.

 رقیه حیدری‌زاده، نسرین نوری‌زاده، انیس موحدی، محمدپارسا بان‌برتینا، زهرا محمدی‌نژاد، رویا محمدی و ریحانه میرشکاری از نوجوانانی بودند که به شهریارخوانی پرداختند.  

همچنین در این نشست ضمن شهریارخوانی، کلیپ‌هایی از شعرخوانی استاد شهریار نیز پخش شد.

گفتنی است، ۲۷ شهریور ماه، سالروز درگذشت سید محمدحسین بهجت‌تبریزی ملقب به شهریار، شاعر معاصر ایرانی، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ملی شعر و ادب فارسی، نامگذاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =