خلاقیت مربی، نقطه قوت فعالیت ادبی است

نشست فصلی مربیان، رابطان و کارشناسان ادبی کانون فارس با حضور هما اجتهادی، کارشناس آفرینش‌های ادبی کشور در شیراز برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، در این نشست که با موضوع کارگاه‌های برخط استانی، آسیب‌شناسی کارگاه‌های فصل تابستان و تبادل‌نظر و تجربه برگزار شد، مربیان و رابطان ادبی کانون فارس با ارائه طرح‌های ادبی نوشتن خلاق و داستان، پای نقد کارشناس آفرینش‌های ادبی کشور نشستند.
اجتهادی در این نشست از یکسان سازی سرفصل های کارگاه های برخط و طرح درس ها در مرکز آفرینش‌های ادبی خبر داد و گفت: در تلاشیم، طرح درس‌های کارگاه‌های ادبی، هم‌زمان با شروع کارگاه‌های برخط فصل پاییز در اختیار استان‌ها قرار گیرد. او به مربیان توصیه کرد تنها به این طرح درس ها اکتفا نکنند؛ چرا که آن ها نقشه راه، الگو و هماهنگ‌کننده فعالیت‌های مربیان در سطح کشور هستند و آنچه بیش از آن اهمیت دارد، خلاقیت مربی است که نقطه قوت فعالیت ادبی به‌شمار می‌آید.
اجتهادی استفاده از بازی و ابزارها را در کارگاه‌های ادبی کاربردی دانست و تاکید نمود که در کارگاه ها به منظور پرورش تخیل اعضا از آن ها بهره گرفته شود.
 

انتخاب کتاب‌های مناسب شعر و داستان برای استفاده در کارگاه‌های ادبی به عنوان تجربه ادبی،  شروع و پایان جذاب کارگاه‌ها و همراهی مربی با اعضا تا پایان جلسه در فعالیت حضوری و مجازی، از دیگر توصیه‌های کارشناس ادبی کانون کشور به مربیان و رابطان ادبی کانون فارس بود.
مژده دستوری، معاون فرهنگی کانون فارس نیز در آغاز این جلسه، ضمن خیر مقدم، موضوع نشست فصلی مربیان، رابطان و کارشناسان ادبی را از مباحث ضروری و مناسب برنامه‌ریزی فصل پاییز عنوان کرد که به بازگشایی هوشمند مراکز به بهترین وجه ممکن کمک می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =