درخشش نوجوان هرمزگانی در «پنجمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران»

«ثمین عالی‌زاده» عضو نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در «پنجمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران» پذیرفته شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ «ثمین عالی‌زاده» عضو کانون فین با فیلم «دسته‌دار» به عنوان پذیرفته‌شده‌ی بخش فیلمِ «پنجمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران»، از سوی دبیرخانه‌ی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، معرفی شد.

بنا بر اعلام ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، اسامی ۲۶ ایده پذیرفته شده در  بخش «ایده» و ۲۲ اثر پذیرفته‌شده در بخش «فیلم» برای شرکت در مرحله‌ی نهایی «پنجمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران» منتشر گردید، که آیین اختتامیه‌ی آن، توسط بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان، ۱۶ تا ۲۱ مهرماه ۱۴۰۰ هم‌زمان با سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش «دسته‌دار»، اثر ثمین عالی‌زاده از عضو کانون پرورش فکری در بخش فیلم پذیرفته‌شد.

این نوجوان هرمزگانی در این رابطه گفت: «دسته‌دار»، فیلمی با موضوع زباله است؛ و از آنجایی که ساکن شهر بندرعباس هستم، بیشتر با قضیه زباله‌های ریخته‌شده به دریا سرو کار دارم. و ایده ساخت این فیلم هم از همین‌جا شروع شد.

وی افزود: تهیه‌کننده این فیلم انیس عالی زاده و خودم کارگردانی آن را به‌عهده داشتم و اثر در تابستان ۱۴۰۰ تصویربرداری شد.

عالی زاده گفت: چالشی که در ساخت این فیلم داشتم این بود که، تصمیم گرفتم با گوشی موبایل بسازمش و در نهایت حتی ضبط صدا و ساخت پوستر را هم با گوشی‌ام انجام دادم و خیلی خوشحالم که برای دومین‌بار در المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور حضور پیدا می‌کنم.

بازیگری برنامه کودک مرکز خلیج فارس، دارنده دیپلم افتخار بهترین پوستر، بهترین بازیگر دختر و بهترین فیلم (آتنا) در دوازدهمین جشنواره ملی مستقل فیلم کوتاه دانش‌آموزی «بینش»، از افتخارات ثمین است.

این نوجوان هرمزگانی کسب رتبه اول استان هرمزگان در بخش فیلم داستانی «با فیلم‌های آینده ما» و «سکوت»، در مسابقات فرهنگی هنری فردا سال تحصیلی ۱۳۹۸۱۳۹۹، کسب رتبه اول استان هرمزگان در بخش انیمیشن با استاپ موشن ارتش زباله‌ای در مسابقات فرهنگی هنری فردا سال تحصیلی ۱۳۹۹۱۴۰۰ و راه یافته به سومین المپیاد فیلمسازی کشور سال ۹۸ را در کارنامه خود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =