مشارکت کانون پرورش فکری خوزستان در چهارمین سوگواره ملی «تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی»

 کانون پرورش فکری خوزستان و مربیان این نهاد فرهنگی، در چهارمین سوگواره ملی «تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی» شرکت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، با هدف رونق بخشی به جریان مردمی و دینی اربعین حسینی و با تکیه بر تجارب و توانایی هنرمندان متعهد در سال‌های اخیر، با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اهواز، استانداری خوزستان، اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی و ستاد مرکزی اربعین، هم‌زمان با اربعین حسینی چهارمین سوگواره ملی «تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی»، با شرایط خاص در پایانه مرزی چذابه و سطح شهر اهواز برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش: این سوگواره ملی در دو بخش «تئاتر میدانی» و بخش «تعزیه و آیین‌های نمایشی» اجرا می‌شود که بخش تئاتر میدانی شامل: انواع تئاترهای خیابانی؛ محیطی و پِرفورمَنس با هدف و ترویج تئاتر دینی و گسترش ارتباط سازنده تئاتر با مخاطبان است.

 موضوعات این بخش سوگواره شامل: کودکان و فرهنگ عاشورا، پیاده‌روی اقشار جامعه، تأثیر عاشورا بر فرهنگ اسلامی ایرانی، خادمان اربعین و موکب‌های حسینی، نهضت حسینی و فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج روحیه مقاومت و مدافعان حرم، ترویج نهضت قیام امام حسین (ع) و تأثیر آن بر سایر ملت‌ها است.

همچنین بخش تعزیه و آیین‌های نمایشی محرم این سوگواره مربوط به اجرای مجالس تعزیه و آیین‌های نمایشی اقوام در سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران ایشان است.

گفتنی است: گروه‌های منتخب چهارمین سوگواره ملی «تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی» طبق جدول این رویداد هنری، از ۱ تا ۵ مهرماه ۱۴۰۰، در پایانه مرزی چذابه و سطح شهر اهواز به اجرای آثار خویش می‌پردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =