کد خبر: 307670
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
بازدید 1349
آغاز ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در کانون لرستان

همزمان با آغازهفته دفاع مقدس مراکز ثابت، سیار، پستی ومکاتبه ای کانون استان لرستان بیش از120 برنامه فرهنگی، هنری و ادبی را برای آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با فرهنگ ایثار و شهادت و هشت سال دفاع مقدس اجرمی کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، امروز31 شهریور ماه 1400 همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس، برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی در سطح مراکز فرهنگی هنری استان لرستان به صورت مجازی در حال اجرا هستند. محمدجوادمحمدی مدیرکل کانون استان با اعلام این خبر گفت: برنامه ها به گونه پیش بینی شده اند که مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس و شهدای دوران جنگ به کودکان ونوجوانان  معرفی شوند.
محمدی افزود: برنامه هایی مانند: بیش از 120برنامه برای اجرا در هفته دفاع مقدس پیش بینی شده است که  در زمینه های فرهنگی، هنری و ادبی از سوی مراکزفرهنگی هنری درحال اجرا هستند.
وی با اشاره به برگزاری کارگاه های مختلف دراین هفته عنوان داشت: معرفی زندگی و وصیتنامه شهدای والا مقام دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم استان در قالب دکلمه، پادکست و نماهنگ و دعوت از خانواده ایشان از دیگربرنامه های این هفته است.
محمدی اظهارداشت: نشست های مجازی که با موضوع دفاع مقدس در گروه های کانون برگزار خواهد شد، نماهنگ هاو پادکست هایی نیزبا موضوع رشادت های رزمندگان جبهه های جنگ علیه باطل و عملیات های مخلتف و معرفی شهدا و زندگی نامه آنها تولید و منتشر خواهندشد.
مدیرکانون لرستان عنوان داشت: فضاسازی همه مراکز کانون در سراسر استان، برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس و عکس شهدا در مرکز الشتر، نمایشگاه کتاب های دفاع مقدس درمرکز بدرآباد خرم آباد، معرفی کتاب های دفاع مقدس در فضای مجازی، ساخت پادکست های مختلف با موضوع معرفی شهدای والا مقام استان، خوانش کتاب و دکلمه های ادبی و دلنوشته از دیگر برنامه های مراکز کانون لرستان است.
محمدی به خوانش کتاب «حلزون من گم شده» به صورت مجازی درمرکزشماره 2 خرم آباد  با حضور کودکان ونوجوانان اشاره کرد وگفت: این کتاب از انتشارات کانون و نوشته داوود امیریان است و روایت دختربچه ایست که زمان شروع جنگ در خرمشهر، هنگام اصابت خمپاره به خانه شان سمعک خود را که (حلزون می نامد) را گم می کند.
گفتنی است: درحال حاضر 27مرکز کانون پرورش فکری شامل 17 مرکز ثابت، دو کتابخانه پستی و 8 کتابخانه سیار شهری و روستایی فعالیت دارندو درحال حاضر به خاطر شیوع بیماری کرونا مراکز، فعالیت ها به صورت مجازی انجام می شود.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =