برنامه‌ی مجازی کانون گنبدکاووس با عنوان «نقش زنان در دوران دفاع مقدس»

نشست « نقش زنان در دوران دفاع مقدس» همزمان با آغاز گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و به همت مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون گنبدکاووس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، نشست نقش زنان در دوران دفاع مقدس، عصر روز گذشته ۳۰ شهریور به همت مرکز شماره۲گنبدکاووس و با حضور فریده محمدیون، ایثارگر و نویسنده کتاب جبهه عشق، به‌صورت وبینار برگزار شد.

سمیه محمدی، مسوول کانون شماره ۲ گنبد کاووس در ابتدای این نشست گفت: شهدا عاشقانه به میدان پرخطر جنگ حاضر شدند و از جانشان گذشتند و نقشی که زنان در دفاع مقدس داشتند بسیار برجسته و شاخص بود.

فریده محمدیون، نویسنده کتاب جبهه عشق در ابتدای صحبت‌های خود گفت: از مهمترین جلوه‌های حضوری بانوان ایرانی در دفاع مقدس، نقش پشتیبانی و خدماتی آنان و فراهم آوردن تدارکات لازم برای رزمندگان در جبهه‌ها بود.

وی با برشمردن برخی خدماتی که زنان ایرانی در زمان هشت سال دفاع مقدس به جبهه‌ها ارائه میدادن، بیان داشت: خیاطی لباس‌های رزمندگان، پخت غذا، جمع‌آوری کمک‌های مردمی، نگهبانی و محافظت از مهمات، ساخت سنگر و .. از جمله کارهایی بود که بانوان ایرانی در آن زمان ارائه می‌دادند.

محمدیون در انتها با بیان خاطره‌ای از حضورر در تساد شهید علم‌الهدی صحبت‌های خود را به پایان رساند.

گفتنی است؛ نشست مجازی« نقش زنان در دوران دفاع مقدس» روز سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ به همت مرکز شماره۲گنبدکاووس و با حضور فریده محمدیون، ایثارگر و نویسنده کتاب جبهه عشق، برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =