تقویت زبان، اولین مقوله‌ای است که شاعر را صاحب امتیاز اثر می‌کند

بیست‌وپنجمین نشست انجمن ادبی کانون استان همدان با حضور سیده محدثه حسینی، شاعر و منتقد ادبی کشور به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، انجمن ادبی این استان اقدام به برگزاری نشستی صمیمانه و با حضور کارشناسان، مربیان و اعضاء کارگاه‌های ادبی در فضای مجازی کرد.
در این نشست، سیده‌محدثه حسینی شاعر و منتقد ادبی، ضمن نقد و بررسی اشعار اعضای نوجوان گفت: شعر از دو ساختار بیرونی و درونی برخوردار است و شاعر جهت تقویت اثر خود باید به هر دو مقوله نگاه پیش‌برنده داشته باشد. 
وی ساختار بیرونی شعر را اولین مواجه مخاطب با شعر خود دانست و بیان داشت،  ساختمان درونی نیز از معیار های بسیار مهم و اندیشمندانه شعر است و به عبارتی این شاعر است که با مهر خود واژه ها را شاعرانه می‌کند.
در ادامه این نشست مباحث و موضوعاتی هم‌چون، نگاه نو و توجه به جهان پیرامون، استفاده از تجربه‌های زیستی و شخصی، لذت و کشف شاعرانه اعضا درمسیر تقویت خیال و اندیشه و رسیدن به حس شاعرانگی قوی توسط سایر اعضای انجمن مطرح شد.
 ‏گفتنی است این نشست با حضور ۴۶ نفر از اعضا، کارشناسان استان‌های گلستان، همدان، مربیان ادبی و اعضای انجمن و به مدت ۹۰ دقیقه در فضای مجازی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =