مینا بمانی، عضو نوجوان انجمن نجوم کانون استان تهران برگزیده‌ی بخش نقاشی کشوری

اسامی برگزیدگان مسابقه‌ی نقاشی "ستاره‌ام کو؟" با موضوع "آلودگی نوری" در بخش‌ها و رده‌های سنی مختلف اعلام شد.

مینا بمانی ۱۵ ساله عضو نوجوان انجمن نجوم کانون استان تهران، در بخش نقاشی این مسابقه‌ کشوری، عنوان برگزیده‌ نخست را کسب کرد.

گفتنی است مینا بمانی از پنج سالگی عضو کانون بوده و هم‌اکنون عضو فعال مرکز ۳۵ تهران است که علاوه بر عضویت در انجمن نجوم، در کلاس‌های نقاشی مرکز با مربیگری گلنوش شیخ‌القرا حضوری پررنگ داشته و در حوزه‌ی ادبی نیز فعال است.

حضور مداوم در فعالیت‌های علمی مرکز،  کارگاه‌های انجمن و مطالعه‌  مستمر کتاب‌های مرتبط با نجوم و پدیده‌ها و شگفتی‌های آسمان، باعث ایجاد انگیزه و علاقه‌ی خاصی در این عضو جست‌وجوگر شده که پدید آمدن نگاهی تازه نسبت به جهان ناشناخته برای او، محصول این کنکاش‌ها و فعالیت‌های علمی‌ست.

این نگاه تازه و آشنایی با کُرات مختلف منظومه، باعث شده تا بمانی زمین را به واسطه‌ وجود انسان، کره‌ای ویژه و متمایز ببیند و آن را چون چراغی روشن در آسمان منظومه‌ شمسی به تصویر بکشد.

مسابقه‌ "ستاره‌ام  کو؟" به همت انجمن نجوم ایران در دو رده‌ی سنی کودک و نوجوان، با هدف آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با نجوم، آلودگی نوری و گشودن دریچه‌های تازه پیرامون شگفتی‌های آسمان از طریق هنر و نقاشی ۲۰ تا ۲۶ اردیبهشت۱۴۰۰ به مناسبت هفته‌ جهانی نجوم برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =