بازگشایی مراکز کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی، همزمان با هفته ملی کودک

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی در هفتمین جلسه شورای فرهنگی، هنری و ادبی استان از بازگشایی مراکز کانون استان از ۱۷ مهر و همزمان با هفته ملی کودک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، جواد زاهدی با اعلام این خبر گفت: مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و مصوبه ستاد مرکزی کانون کشور فعالیت‌های حضوری کانون در هفته ملی کودک با رعایت مسائل و دستورالعمل‌های لازم بهداشتی آغاز خواهد شد.

وی افزود: هفته ملی کودک در سال ۱۴۰۰ با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» از ۱۶ تا ۲۲ مهر و با تکیه بر حق بهره‌مندی تمام کودکان از بازی و نشاط در سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است.

زاهدی با بیان اینکه ۲۱ عنوان برنامه به مناسبت هفته ملی کودک در کانون استان برگزار می شود تصریح کرد: برنامه‌های هفته ملی کودک در سال‌های اخیر به دلیل مقارن شدن با ایام حزن و اندوه ماه‌های محرم و صفر، عاری از شادی و نشاط معمول و مرسوم کودکانه اجرا می شد، اما هفته کودک امسال با ماه شادی و سرور ربیع‌الاول مصادف شده است که میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و امام صادق (ع) و همچنین آغاز امامت حضرت صاحب الزمان (عج) بر شادی و نشاط هفته ملی کودک تأثیر مضاعفی خواهد داشت.

مدیرکل کانون استان ضمن تشریح برنامه‌های پیش بینی شده کانون استان در هفته ملی کودک ادامه داد: آموزش کاردستی با عنوان توجه به بازیافت‌ها، کارگاه شیوه‌های صرفه‌جویی در حامل‌های انرژی، برپایی نمایشگاه‌های مجازی، کارگاه‌های کاردستی با عنوان خنده‌های زیر ماسک، کارگاه ادبی با عنوان «پیراهن سبز زمین»، کارگاه خوشنویسی با عنوان «حق من از آموزش»، کارگاه‌های نقاشی با عنوان «مواظب انرژی‌های آینده من باشید»، کارگاه‌های ادبی با موضوع «بهترین کاری که در ایام کرونا انجام داده‌ام»، قصه گویی کودکان و نوجوانان با موضوع مصرف صحیح آب «قطره قطره زندگی» و برگزاری کارگاه‌های کاردستی با عنوان «پروانه‌های صلح و دوستی»، خوانش شعر گروهی توسط کودکان با عنوان «شادی حق همه ماست» عناوین برخی از برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در طی هفته ملی کودک می باشند.

در ادامه این جلسه، معاونان و کارشناسان حاضر در جلسه به اظهار نظر در خصوص برنامه‌های پیش بینی شده هفته ملی کودک پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =