کد خبر: 307999
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
بازدید 165
سرچشمه جوشان پرسش

یادداشتی از محمدرستمی یکی از فعال ترین های عرصه فرهنگ و هنر که سرشار از دغدغه های بسیار در مسیر رشد و پرورش فکری کودکان نیز هست .این عزیز در واکنش به هفته ملی کودک یادداشتی در اختیار کانون ایلام گذاشته که از نظر گرامیتان می گذرد.

سرچشمه  جوشان پرسش !

محمدرستمی - فعال فرهنگی و رسانه‌ای
بی گمان هر کشوری دارای سرمایه های مادی و معنوی است اما در این میان یکی  از  اصلی ترین  سرمایه ها و بنیادی ترین سرمایه  گذاری  ها کودکان یک سرزمین هستند که از سرچشمه  جوشان پرسش برخودار هستند .
سرمایه  ای  که از دل آن خلاقیت ، تخیل و ایده های  جدید  بوجود می آید که باید آنها را به پدیده تبدیل کرد .
دنیای کودکانه سرشار از کنجکاوی  ها و پرسش های  گوناگون  است که زندگی پر مشغله  امروز نباید انرا از والدین بگیرد .
بسیاری از والدین به اشتباه سودای انرا در سر دارند که کودکان را شبیه به خودسازند  و یا تجربه زیسته خود را بر آنان تحمیل کنند در صورتی که عکس آن صادق است  وباید شبیه به کودکان خود شد .
خوشبختانه  در کشور ما علاوه بر اینکه کودکان متولی تخصصی خود را دارند هفته ای هم بصورت نمادین به نام آنان اختصاص  یافته است  تا کودکان بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرند .
وجود کتاب های  کودک ، اسباب بازی  های  کودکانه  و بازی های کودکانه در کنار توجه به بازی های دسته جمعی کودکان می تواند آنها را برای ورود به مرحله جدیدی از زندگی مهیا و آماده کند .
بدون تردید محدودیت  های  دوران کرونا آسیب های  جدی بر کودکان وارد کرده است  که باید در دوران پسا کرونا برای آن چاره اندیشی کرد .
زندگی آپارتمانی در منازل چند طبقه از آسیب  های دیگری است که تنها با توجه به گسترش امکانات در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  تا حدودی قابل جبران است .
جای آن است که  متولیان  شورای فرهنگ  عمومی در زمینه عضویت ثابت‌مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  در سطوح استانی اقدام کنند چرا که  فرهنگ  در دوران کودکی شکل می گیرد و بیش از آنکه متاثر از اوقات رسمی باشد متاثر از اوقات فراغت  و غیر  رسمی است. انشا الله  این مهم در تجدید یا ترمیم ساختار و تشکیلات  شورای فرهنگ  عمومی مورد توجه باشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =