یک سبد فعالیت‌های هدف‌مند، تقدیم آینده‌سازان می‌شود

ویژه‌برنامه‌های هفته‌ ملی روز جهانی کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در یک سبد فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی تقدیم ‌آینده‌سازان ایران اسلامی‌می‌شود.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، ویژه‌برنامه‌های هفته‌ملی و روزجهانی کودک در سایه‌ هم‌گرایی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم‌نهاد فعال در این حوزه، با شعار«حال‌خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» برگزارمی‌شود و یادآورشدن جایگاه کودکان به‌عنوان سرمایه‌های ارزش‌مند ایران اسلامی در دستورکار دست‌اندرکاران قراردارد.

طی فعالیت‌های این ایام که در دو سطح «برای کودک» و «درباره‌ کودک» از ۱۶ تا ۲۲ مهر۱۴۰۰ در سراسر کشور صورت‌می‌گیرد، نشاط‌بخشی به کودکان، افزایش آگاهی‌های آنان و فراهم‌سازی فرصت‌های زندگی بهترِ قرین معنویت، مدنظر قراردارد.

برهمین اساس، ثبت‌نام رایگان کودکان در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش استان گیلان طی روزهای ۱۶ و ۱۷ مهر ماه، از برنامه‌های هفته ملی کودک خواهدبود.

 پویش «ساعت کودکی»، برگزاری کارگاه آموزشی بازی با محوریت بازی‌های محلی و فکری کانون، انتشار فراخوان ساخت کلیپ «من و حال‌خوش زندگی»، ساخت و پرواز بادبادک‌ها در سواحل بندرهای آستارا و انزلی، برگزاری جشن تکلیف و  بازدید از مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست، از دیگربرنامه‌های کانون به‌شمارمی‌رود.

ارایه‌ی خدمات فرهنگی به تمامی مخاطبان با تکیه بر عدالت اجتماعی و فرهنگی نیز در اولویت قراردارد و برگزاری ویژه‌برنامه«با بچه‌های روستا» و اهدای کتاب به آینده‌سازان، عیادت از کودکان بستری در مراکز درمانی و اجرای ویژه‌برنامه‌های متنوع برای کودکان با نیازهای خاص، به‌همین منظور صورت‌می‌گیرد.

برگزاری کارگاه‌های آموزش کاردستی‌های خلاق، برپایی ایستگاه سفال‌گری با عنوان«دست‌ و نقش»، فعالیت مربیان و اعضا در انجمن‌ها و کارگاه‌های تخصصی و عمومی برخط، افتتاح نمایشگاه عروسک‌های دست‌ساز و برپایی ایستگاه نقاشی در مرکز شماره یک کانون پرورش فکری شهرستان رشت هم از فعالیت‌های کودک محور کانون در این ایام است.

فراهم‌سازی فرصت هم‌نشینی کودکان با صاحبان قلم و اندیشه در قالب برنامه‌ ادبی«دوپنجره»، خاطرنشان‌کردن اهمیت محیط‌زیست برای مخاطبان و ارایه‌ی راه‌کار برای پاس‌داشت این موهبت خدادادی با برگزاری همایش‌ها، دعوت از کارشناسان و هم‌چنین، معرفی کودکان موفق در رسانه استانی نیز از برنامه‌های کانون در این روزها محسوب‌می‌شود.

 تجلیل از فرزندان شهدای والامقام سلامت و مدافع حرم، بازدید کودکان از موزه‌ها، راه‌اندازی کاروان شادی با اعزام کتاب‌خانه‌های سیار شهری و روستایی و دیدار فرزندان ایران اسلامی با مسئولان استانی هم از فعالیت‌هایی است که به صورت حضوری و بر بستر فضای مجازی برگزارخواهدشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =