اعلام برنامه‌های هفته‌ ملی کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران

برنامه‌های هفته‌ ملی کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برای برگزاری در مهرماه ۱۴۰۰ این استان در بخش‌ها و با رویکردهای مختلف و متنوع اعلام و آماده‌ اجرا و برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ سیدعلی حسینی سرپرست اداره‌کل کانون استان تهران، مشروح برنامه‌های ویژه‌ی هفته‌ی کودک در سال ۱۴۰۰ را برای آگاهی اعضا، خانواده‌ها و علاقه‌مندان به فعالیت‌های کانونی اعلام و در خصوص جزییات برخی از این برنامه‌ها صحبت کرد.

حسینی به برگزاری این برنامه‌ها در دو بخش مجازی و حضوری، در سطح استان تهران و ۶۲ مرکز این استان اشاره و آنها را ویژه اعضای کودک و نوجوان و مربیان کانون استان عنوان و اعلام کرد که این برنامه‌ها برای همه‌ی گروه‌های عضو کانون اعم از عادی و فراگیر برگزار خواهد شد و علاوه بر اینکه همه‌ی این عزیزان مخاطب فعالیت‌ها خواهند بود، از حضور آنان در اجرای برخی برنامه‌ها مانند اجرای یک سرود به زبان اشاره بهره برده‌ایم.

سرپرست کانون استان تهران برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک را محصول همت کانون استان تهران و همکاری سازمان‌ها و نهادهای همسو نظیرروابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، معاونت فرهنگی بهزیستی، فدراسیون شطرنج و معاونت فرهنگی شهرداری تهران دانست و اذعان داشت که در مسیر اجرای این برنامه‌ها علاوه بر رویکردهای مختلف فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی، از چهره‌های دانشگاهی هم دعوت شده تا یک نگاه و رویکرد علمی نیز به این برنامه‌ها اضافه شود.

وی در ادامه به برشمردن مصداقی برخی از این برنامه‌ها پرداخته و از جمله‌ی آنها به ‌برنامه‌ی ویژه رصد نجومی اعضا در مرکز نجوم دماوند، دیدار دکتر مروج، معاون فرهنگی کانون کشور با اعضای مراکز فراگیر استان تهران و دیدار اعضای نخبه‌ی کانون استان با دکتر علی اکبرزاده، مدیرعامل محترم کانون در مرکز فرهنگی حجاب اشاره و برخی دیگر از فعالیت‌های هفته‌ی ملی کودک را به شرح زیر اعلام کرد؛

در گرایش علمی؛ یک دوره مسابقه‌ی شطرنج برای اعضایی که کلاس‌های ترم تابستان و کسانی که سطوح مقدماتی ۱ و ۲ را گذرانده‌اند

 با حضور یک مربی درجه۱ و مدیر استعدادیابی فدراسیون شطرنج، برگزار خواهد شد.

در بخش هنری؛ طی هفته‌ی ملی کودک، هر روز یکی از آثار منختب بیستمین جشنواره‌ی هنرهای تجسمی با مشارکت بهزیستی در فضای مجازی به نمایش در خواهد آمد. همچنین در این حوزه، دو گالری مجازی از آثار منتخب خوشنویسی و نقاشی در فضای مجازی به نمایش در آمده و نیز نمایش یک انیمیشن که توسط واحد هنری ساخته شده نمایش داده خواهد شد.

در هفته‌ی ملی کودک، کانون تهران چند وبینار را در بخش‌های مختلف برگزار خواهد کرد که شامل: وبینار آموزشی ساخت عروسک‌های بومی و محلی برای اعضای هنری، وبینار عکاسی "آسمان شب" و وبینار ادبی "سکوی کلمات" برای اعضای کودک، نوجوان و مربیان خواهد بود.

همچنین منتخب ویدئو و کلیپ‌های کوتاه مراکز به مناسبت هفته‌ی ملی در بخش‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهش در این هفته در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

سرپرست کانون استان تهران در پایان با اشاره به بهتر شدن وضعیت شیوع کرونا، سرعت مضاعف واکسیناسیون عمومی و کاهش آمار ابتلا به این بیماری با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، عنوان کرد که تعداد اندکی از مراکز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌ی اجتماعی، برخی فعالیت‌های خود را به صورت حضور برگزار کرده که به همان نسبت نیز سهم کمی از برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک در استان تهران به برنامه‌های حضوری اختصاص داده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =