عضویت رایگان کودکان در کانون به مناسبت هفته ملی کودک

دبیر هفته ملی کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم از عضویت رایگان کودکان و نوجوانان ۴ تا ۱۶ ساله در کانون به مناسبت هفته ملی کودک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، سید امیر طباطبایی امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته ملی کودک در قم که در مرکز شماره ۵ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، با اشاره به آغاز برنامه‌های هفته ملی کودک از روز ۱۶ مهر ماه، از طرح عضویت رایگان در کانون خبر داد و گفت: کودکان و نوجوانان ۴ تا ۱۶ ساله می‌توانند در روزهای ۱۶ و ۱۷ مهرماه با مراجعه به مراکز ۱۰ گانه کانون در سطح شهر یا مراجعه به سایتqom.kpf.ir  نسبت‌به ثبت‌نام و عضویت خود در کانون اقدام کنند.

وی تصریح کرد: همچنین شش برنامه مجازی با عنوان «ساعت کودکی» از روز شنبه ۱۷ مهر با حضور کارشناسان حوزه کودک از ساعت ۱۸ پخش می‌شود.

دبیر هفته ملی کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم به هم‌افزایی و تعامل کانون پرورش فکری قم با نهادهای دولتی استان برای برگزاری برنامه‌های روز ملی کودک اشاره کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت سازمان بهزیستی، مشاوران اورژانس اجتماعی در طول هفته کودک در مراکز کانون حاضر می‌شوند و برای خانواده‌ها و کودکان، جلسه مشاوره برگزار می‌کنند.

طباطبایی در ادامه به سابقه ۵۱ ساله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم اشاره کرد و گفت: فرزندان این شهر طی نیم قرن گذشته از خدمات کانون بهره‌مند شدند و بسیاری از فرهیختگان و هنرمندان مطرح قم در کشور از جمله آقایان حسین پارسایی، سید حسین فدایی‌حسین و علی فرحناک برخاسته از کانون هستند.

وی تصریح کرد: همچنین بسیاری از مسئولانی که امروز در مسئولیت‌های اجرایی استان هستند، از تربیت‌شدگان کانون به شمار می‌روند و اساساً برای تربیت مدیران و فرهیختگان باید از دوره کودکی سرمایه‌گذاری کرد.

طباطبایی بر ضرورت توجه به حوزه کودک و نوجوان در کشور تأکید کرد و گفت: سیاست‌گذاران فرهنگی کشور می‌توانند با تشکیل وزارت «کودک و خانواده»، یک نظام منسجم تربیتی را پایه‌ریزی کنند.

وی افزود: آموزش و پرورش به دلیل نوع فعالیت‌های آموزشی خود قادر نیست که در حوزه تربیت و پرورش استعدادهای کودکان متمرکز شود.     

طباطبایی با اشاره به اینکه کانون قم جزو استان‌های درجه سه کشور به لحاظ اداری به شمار می‌رود، گفت: متأسفانه استان قم از سال ۱۳۴۹ تا ۱۳۸۰ سه مرکز بیشتر نداشت در حالی که امروز بر اساس تعداد جمعیت قم باید حداقل ۳۰ مرکز داشته باشد.

وی افزود: استان خراسان شمالی با ۲۲۰ هزار جمعیت دارای ۱۰ مرکز فرهنگی کانون است در حالی که پردیسان قم با همین تعداد جمعیت فقط دارای یک مرکز فرهنگی است.

دبیر هفته ملی کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم تأکید کرد: در استان قم باید حداقل ۲۰ مرکز ثابت دیگر راه‌اندازی شود که نیازمند همراهی و مشارکت مسئولان استان و شهرداری قم است.

طباطبایی افزود: تا زمانی که ردیف بودجه اجرایی نداشته باشیم و کمک به مجموعه کانون نشود، نمی‌توان انتظار پیشرفت چشمگیری داشت.

وی تصریح کرد: با اضافه کردن حداقل ۵ مرکز می‌توان به لحاظ اداری، کانون قم را از درجه سه به درجه دو ارتقا داد که با این اتفاق، الگوی استخدامی و تزریق بودجه کانون نیز تغییر می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =