آغاز هفته ملی کودک با حضور مدیرعامل کانون کشور در مشهد مقدس

ابراهیم زره ساز مدیرکل کانون استان در نشست خبری با اهالی رسانه به مناسبت آغاز هفته ملی کودک خاطر نشان کرد: اولین تماشاخانه سیار ویژه کودکان و نوجوانان خراسان رضوی همزمان با هفته ملی کودک با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» با حضور مدیرعامل کانون و مسئولان استانی آغاز به کار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون پرورش فکری استان صبح امروز در نشست خبری با اهالی رسانه به مناسبت فرارسیدن هفته ملی کودک به تشریح برنامه های کانون پرورش فکری کودکان خراسان رضوی پرداخت و گفت: باید توجه داشت که هفته ملی کودک نامی است که به صورت نمادین به این ایام اطلاق می گردد؛ از این رو در کل سال بایستی مسئولین، مربیان، والدین و همه مرتبطین حوزه کودک و نوجوان به این رده سنی توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به تمایز های کودکان در عصر حاضر در مقایسه با نسل‌های گذشته خاطر نشان کرد: بایستی مفاهیم و ارزش ها را با زبان امروز دنیای کودک بازآفرینی کرد به عنوان مثال در این خصوص به دنبال عرضه گام دوم انقلاب اسلامی با محوریت کودک و نوجوان و با زبان قابل درک این رده سنی در کانون  هستیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری خراسان رضوی اظهار داشت: بایستی هویت دینی و ملی کودکان به کمک قالب های مختلف تثبیت گردد که در این خصوص تثبیت اسطوره های دینی و ملی در اذهان کودکان و نوجوانان بسیار اثر بخش و مثمر ثمر خواهد بود.

زره ساز با تاکید بر اینکه در برنامه ریزی های دستگاه های مختلف مرتبط با حوزه کودک بایستی صدای کودکان و نوجوانان و خواست آنها نیز مورد توجه قرار گیرد تصریح کرد: این نسل در شرایط فعلی در خصوص مسائل مختلف کشور دغدغه و نظر دارد و بایستی در تصمیم گیری های دستگاه ها تنها به یافته خود اتّکا نکنیم و سعی کنیم به نسل جدید نزدیک شده و حرف های آنان را بشنویم.

مدیرکل کانون پرورش فکری خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رونمایی از اولین تماشاخانه سیار بعد از پایتخت در کشور به مناسبت هفته ملی کودک اظهار داشت: این تماشاخانه سیار با هدف توجه به کودکان خراسان رضوی به ویژه در مناطق محروم از شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰کار خود را آغاز خواهد نمود که کودکان کار شهر مشهد اولین مخاطبین این تماشاخانه عصر شنبه و همزمان با آغاز هفته کودک از خدمات آن بهره خواهند برد.

وی با بیان اینکه این تماشاخانه که با همکاری سازمان مدیریت استان، استانداری و شورای مبارزه با مواد مخدر تهیه و تجهیز شده است گفت: علاوه بر وجود استیج اجرای تئاتر، فضای پخش سینمایی، سیستم صوتی با کیفیت ویژه فضا های باز و کتابخانه سیار از دیگر امکانات تعبیه شده در این «تماشاخانه سیار» یا «تریلی تئاتر» است.

زره ساز به تشریح سایر برنامه های هفته ملی کودک در استان پرداخت و گفت: با همکاری با بنیاد ملی امام رضا علیه السلام طرح «به تو از دور سلام» با دعوت از کودکان ۳۰ گویش حاضر در کشور در مشهد برگزار خواهد شد و پس از تشرف به مشهد مقدس برنامه های داستان گویی و داستانک برای آنها پیش بینی شده است. در این طرح داستان هایی با گویش های مختلف حاضر در ایران با محوریت زیارت امام رضا علیه السلام تولید می گردد و در طول سال انتشار خواهد یافت.

وی با بیان اهمیت آموزش در خصوص تعامل با کودکان اظهار داشت: وبینار های مختلفی با محوریت چالش های فرزند پروری با عنوان حال خوش زندگی پیش بینی گردیده است که در این هفته برای گروه های مختلف هدف برگزار خواهد شد.

وی افزود: قصه گویی در بیمارستان و اهدای کتاب یکی دیگر از برنامه های پیش بینی شده در این ایام است که برای کودکان بستری در بیمارستان ها اجرا خواهد شد. علاوه بر آن قصه گویی طنز با هدف افزایش نشاط اجتماعی در جامعه مطابق با سند چشم انداز قصه گویی در کانون پرورش فکری در خراسان رضوی در سرفصل برنامه های این ایام در دستور کار قرار دارد.

زره ساز با اشاره به تفاهمی که بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی و اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همزمان با هفته ملی کودک صورت خواهد پذیرفت بیان داشت: مربیان آموزش استثنایی از مهارت‌های آموزش و روانشناسی کودکان استثنایی برخوردار هستند و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خصوص قصه‌گویی، نویسندگی خلاق و مهارت‌های نمایشی توانمند می‌باشند. همکاری مربیان این دو بخش منشا اثرات ارزشمندی خواهد بود که به مناسبت هفته کودک آغاز خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =