«یدو» در سینما فرهنگ به نمایش در می‌آید

همزمان با جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، فیلم سینمایی «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری که به دوبخش مسابقه سینمای ایران و آثار بلند سینمایی بین‌الملل جشنواره راه یافته، در سینما فرهنگ برای عموم مخاطبان، ناشنوایان، نابینایان و نوجوانان به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، با اعلام برنامه‌های سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، علاقه‌مندان در روزهای  ۱۶، ۱۸ و ۱۹ مهر می‌توانند به تماشای فیلم «یدو» بنشینند.
بر همین اساس، سالن شماره یک سینما فرهنگ روز جمعه ۱۶ مهر از ساعت ۱۶:۳۰ میزبان علاقه‌مندان این فیلم خواهد بود. این اثر به روایت جنگ تحمیلی ایران و پسری می‌پردازد که در گیر و دار مهاجرت دلباخته کسی می‌شود.
سینما فرهنگ ۲ نیز در این روزها شاهد اکران آثار برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه خواهد بود. فیلم «یدو» به تهیه کنندگی محمدرضا مصباح در ساعت ۱۷ روز یک‌شنبه ۱۸ مهر ویژه نابینایان به نمایش در خواهد آمد. مخاطبان ناشنوا نیز مخاطب این اثر در ساعت ۱۹ روز دوشنبه ۱۹ مهر خواهند بود.
فیلم «یدو» همچنین ساعت ۲۰ روز ۱۶ مهر همزمان با روز جهانی کودک در سینما مهر آبادان برای دانش‌آموزان اکران خواهد شد.


«یدو» جدیدترین تولید سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در بخش «سودای سیمرغ» سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر، موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، بهترین فیلم، بهترین صدابردار، بهترین صداگذاری، بهترین فیلم‌برداری و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن شد. از دیگر موفقیت‌های این اثر می‌توان به دریافت تندیس دهمین جایزه سینمایی ققنوس اشاره کرد.
«یدو» در بخش مسابقه سینمای ایران و مسابقه آثار بلند سینمایی بین‌الملل سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، که از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) با شعار «سینما، سرزمین خیال» برگزار خواهد شد، حضور دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =