کودکان را با محرومیت‌ها و سختی‌ها آشنا کنید

امام جمعه ارسنجان در خطبه اول نماز جمعه ۱۶ مهر، ضمن تبریک روز جهانی و هفته ملی کودک با تأکید بر اهمیت بسیار زیاد بحث تربیت کودکان و نوجوانان، آشنایی کودکان با سختی‌ها و محرومیت‌ها با هدف تاب‌آوری و تحمل‌پذیری را ضروری عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، امام جمعه شهرستان ارسنجان ۳ کلید مهم تربیتی را شرح داد.حجت‌الاسلام حسین‌علی بهرامی اولین و مهم‌ترین کلید تربیتی را ضرورت هماهنگی والدین در تربیت فرزندان دانست که در این زمینه نیز توجه به عاطفه کودک از نکات بسیار مهم به‌شمار می‌رود.  

او افزود: نثار مهر و محبت و عدم بخل‌ورزی در امر محبت به کودکان و ضرورت سنگ تمام گذاشتن در زمینه‌های عاطفی در دوران کودکی از موارد مهم است که در صورت کوتاهی، اثرات جبران‌ناپذیر و سنگینی را حتی تا دوران بزرگ‌سالی می‌گذارد.

الگو واقع شدن عملی والدین و افراد خانواده برای کودکان، ضرورت خودسازی والدین آشنا کردن تدریجی کودک با محرومیت‌ها و سختی‌ها به منظور ایجاد قدرت تاب‌آوری و تحمل‌پذیری در برابر سختی‌ها و محرومیت‌ها به عنوان یکی از ویژگی‌های سازنده هر شخص، از دیگر مواردی بود که امام جمعه ارسنجان به آن اشاره کرد.

بهرامی در خطبه دوم نیز با تبریک دوباره روز جهانی کودک، دنیای کودکانه را صمیمی‌ترین دنیایی دانست که همگان آرزو دارند تا بار دیگر آن را تجربه کنند؛ دنیای آزاد، زیبا، پر از مهر و محبت، آسایش و آرامش به عنوان هدیه الهی حق همه کودکان است که نباید از آنها دریغ شود.

او ادامه داد: در این راستا، تشکّلی کشوری به نام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد که در شهرستان ارسنجان از سال ۱۳۷۳ فعالیت خود را آغاز کرده و در زمینه تربیت صحیح، رشد و بالندگی کودکان و نوجوانان، فعالیت‌های علمی، فرهنگی، تربیتی و هنری را ارائه می‌دهد؛ والدین از این ظرفیت غافل نشوند به خصوص در این دوران که فعالیت‌ها به‌صورت مجازی انجام می‌گیرد و به راحتی قابل دسترس‌ست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =