کد خبر: 308181
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
بازدید 354
پیام فرماندار استهبان به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک

احمدرضا کمالی سروستانی، فرماندار شهرستان استهبان با صدور پیامی، روز جهانی و هفته ملی کودک را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس در متن این پیام آمده است:

بسمه تعالی

 امام صادق (ع) فرمود: «قالَ موسَی(ع) یا رَب أَی الْأَعْمَالِ أَفْضَلُ عِنْدَک قالَ حُبُّ الْأَطْفَالِ فَإِنِّی فَطَرْتُهُمْ عَلَی تَوْحِیدِی فَإِنْ أَمَتُّهُمْ أَدْخَلْتُهُمْ جَنَّتِی بِرَحْمَتِی؛ حضرت موسی(ع) به خدا عرض کرد: خدایا! برترین اعمال نزد تو کدام است؟ فرمود: دوست داشتن کودکان؛ زیرا من آنها را بر فطرت توحیدی خویش آفریده‌ام و اگر آنها را بمیرانم، به رحمت خود به بهشت وارد می‌کنم.

روز جهانی کودک، فرصت مناسبی است تا درباره نقشی که نسبت به این عزیزان داریم، بیندیشیم و استعدادهای بالقوه آنان را در سایه ارزش‌های مذهبی و انسانی، برای تداوم انقلاب و پیشرفت ایران اسلامی شکوفا سازیم. لازمه این شکوفایی ساختن دنیایی است آمیخته از مهر و عدالت و عطوفت، دنیایی صلح‌آمیز و عاری از خشونت و اضطراب. به هوش باشیم که کودکان، پیش از آنکه دارائی و زینت زندگی باشند انسان‌های بالقوه بزرگ خداوندند که نگاه معصومانه آنها به دستان ما دوخته شده است تا ما چه کنیم و چگونه همت بورزیم.

کانون پرورش فکری با پیشینه‌ طولانی، آموزه‌های تخصصی ومعنوی خود، در اختیار داشتن ظرفیت بالای اعتماد والدین، موسسات آموزشی و البته علاقه‌ فراوان کودکان و نوجوانان به فعالیت‌های این نهاد، توانسته قدم‌های موثری در این زمینه بردارد.

اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از خدمات همیشگی و زحمات مخلصانه همه‌ کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور به ویژه  مربی مسوول محترم کانون پرورش فکری کودکان استهبان،۱۶  مهرماه، روز جهانی کودک را باشعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی»  صمیمانه به همه‌ کودکان امروز وآینده‌سازان فردا تبریک گفته، با آرزوی سلامتی وتوفیق در عمل برای همه عزیزان تلاش‌گر در این حوزه، از درگاه ایزد منان، روزهایی پر از موفقیت و سربلندی برای همه‌ فرزندان این مرز و بوم را آرزومندم.

گفتنی است امام جمعه شهرستان استهبان نیز در خطبه‌های نماز جمعه ۱۶ مهر ۱۴۰۰ ضمن تبریک هفته ملی کودک، تربیت و دور بودن از فضای مجازی را رمز موفقیت خانواده‌ها در امر مراقبت و تربیت کودکان عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =