مدیر کل حفاظت محیط‌زیست فارس پیامی صادر کرد

حمیدرضا ظهرابی، مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان فارس با صدور پیامی بر اهمیت دوستی کودکان با محیط‌زیست تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، در متن حمید ظهرابی آمده است: با توجه به این‌که کودکان به عنوان شهروندان و مدیران آینده، نقش اساسی در حفظ محیط‌زیست دارند بنابراین آگاهی این قشر از ارزش‌های محیط پیرامون در رفع چالش‌های موجود نقشی اساسی دارد. حفاظت از محیط‌زیست نیز عادتی اسـت کـه باید از کودکی آموخته شود تا بـه یک باور ذهنی تبدیل شود.

 این باور کودک را موظف می‌کند تا از یگانه زیستگاهی کـه در آن زندگی می‌کند بـه بهترین وجه ممکن پاسداری کند. آموزش مسائلی از قبیل صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی، جداسازی زباله‌های تر و خشک و… آشنایی با گونه‌های‌ جانوری و بـه خصوص گونه‌های‌ در معرض خطر است که اگر کودکانمان را از همان کودکی با محیط‌زیست و طبیعت بیشتر آشنا کنیم تا خود را جزئی از آن ببینند، بی‌شک بیشتر بـه محیط‌زیستشان اهمیت خواهند داد.

امروزه در فضای مجازی افرادی در خصوص مسائل محیط‌زیستی اظهارنظر می‌کنند که تخصص لازم را ندارند و می‌توانند موجب سردرگمی و حتی صدمه به محیط‌زیست شوند.

بنابراین باید فضای مجازی را غنیمت شمرده و متخصصین مفاهیم درست و منابع مطلوب را برای آموزش کودکان ایجاد کنند تا جایگزین اطلاعات نادرست و آموزش‌های سلیقه‌ای شود. چون علاوه بر اینکه کودکان نسل‌های آینده کشورند با آموزش صحیح می‌تواند در بزرگ‌سالی تأثیر زیادی بر نگهداری و حفاظت از طبیعت و حیات‌وحش داشته باشند و حتی ممکن است در آینده شغل‌های مدیریتی داشته و آموزش‌های صحیح بتواند مسیر درست را پیش روی آنان قرار دهد تا تصمیمات مناسبی را اتخاذ کنند و در جایگاه شهروندی نیز آموزگاری برای نسل‌های بعدی باشند. شعار «کودک و محیط‌زیست» در واقع در سال ۱۹۹۰ در سازمان ملل متحد شکل گرفته است.

           

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =