نشست مجازی «دین ازدریچه‌ی نجوم » در البرز

اعضایی فعال انجمن نجوم با همکاری شورای اقامه‌ی نماز کانون البرز و ستاد اقامه‌ی نماز نشست مجازی«دین از دریچه‌ی نجوم» را برگزار کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون البرز، فرزانه ایرانپاک، مسوول انجمن نجوم در ایتدای این نشست که در قالب ویدیو کنفرانس  و به مناسبت دومین روز هفته‌ی ملی کودک برگزار شد، ضمن تبریک این ایام به تمامی کودکان، از تشکیل تیم تولید محتوای انجمن نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز خبر داده و افزود این تیم متشکل از روژان امیری، درسا امیری، آرتین قوامی، سارینا جلیلیان، یگانه تکبیری، حسنا اشرفی، مهدیس نوری و محسن رشیدی محتواهای مناسب در حوزه‌ی نجوم را از منابع معتبر استخراج و در قالب تصاویر، اخیار و نماهنگ‌های جذاب به دیگر اعضا معرفی می‌کنند 

در بخش بعدی این نشست تعدادی از اعضای فعال انجمن به بیان مطالب خود با موضوع نشست  به شکل کنفرانس پرداخته و با ویدیوهای تهیه شده   خود را برای علاقه‌مندان به اشتراک گذاشتند.

بیان اوقات شرعی از منظر طبیعت، موقعیت خورشید در شبانه روز و تاثیر آن در افق شرعی توسط «حسنا اشرفی» شرح داده شد .

مهدیس نوری دیگر عضو انجمن در مورد «اهله‌ی ماه»، شروع ماه قمری در کشورهای مختلف و عوامل تاثیرگذار بر رویت هلال ماه در کشورهای گوناگون  مطالبی را عنوان کرد .

روژان امیری، دیگر سخنران این نشست در به  معرفی برخی دانشمندان پرداخته و  در خصوص دستاوردهای دانشمندان اسلامی مطالبی را عنوان کرد.

درسا امیری چهارمین عضو انجمن بود که در دنباله‌ی مطالب قبلی به معرفی دوران مختلف و دانشمندان مختلف و پدید آمدن تقویم‌ها اشاره کرد.

آرتین قوامی، آخرین سخنران این برنامه هم در رابطه با اسطرلاب به عنوان یک ابزار نجومی قدیمی صحیت کرد.

این نشست ظهر روز شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ با حضور معاون، کارشناسان، جمعی ار مربیان، دبیر ستاد اقامه نماز کانون  و علاقه‌مندان به نجوم  برگزار شد .

لازم به توضیح است که کانون البرز برنامه‌های دیگری را نیز تا پایان هفته ملی کودک( ۲۲ مهر ۱۴۰۰)  اجرا می‌کند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =