آغاز بهره‌برداری از نخستین تماشاخانه سیار کانون خراسان رضوی در هفته ملی کودک

هم‌زمان با آغاز هفته ملی کودک صبح روز ۱۷ مهر از اولین تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری خراسان رضوی با شعار حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی در مشهد رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، طی آیینی با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری کشور، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، مسئولان استانی و کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون در مشهد، نخستین تماشاخانه سیار خراسان رضوی از محل مرکز شماره ۸ کانون پرورش فکری مشهد آغاز به کار کرد.

این تریلی تئاتر که به همت اداره کل کانون پرورش فکری استان خراسان رضوی، شورای مبارزه با مواد مخدر استان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دفتر امور اجتماعی وفرهنگی استانداری خراسان رضوی با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» تهیه و تجهیز شده از امروز در اختیار کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی قرار خواهد گرفت.

در این آیین مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور ضمن ابراز امیدواری برای توسعه و افزایش تماشاخانه‌های سیار ویژه کودکان و نوجوانان در کشور بیان داشت: حق فرزندان این سرزمین این است که شاد باشند و باید امکانات متنوع، تغذیه فرهنگی در اختیار آنان قرار بگیرد.

ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان خراسان رضوی با بیان اهمیت استفاده از ابزارهای نوین در تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان تصریح کرد: اولین تماشاخانه سیار خراسان رضوی با هدف بازیابی هویت اصیل دینی، انقلابی و تاریخی کودکان همزمان با آغاز هفته ملی کودک با همکاری دستگاههای مختلف استان بهره‌برداری و آغاز به کار می‌کند.

محمدحسین صالحی دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان نیز با اشاره به نقش خودمراقبتی و افزایش عزت نفس در موفقیت‌های آینده کودکان و نوجوانان تصریح کرد: باید در تربیت و پرورش کودکان قدرت نه گفتن در آن‌ها افزایش یابد تا از افتادن به دام آسیب‌های اجتماعی در امان باشند.

در بخش دیگر این آیین، نامه کودکان ایرانی به کودکان جهان قرائت شد و سارا امیدوار برای کودکان حاضر در این مراسم به قصه‌گویی پرداخت.

لازم به ذکر است این تماشاخانه سیار علاوه بر امکان اجرای تئاتر و نمایش، دارای قابلیت پخش فیلم سینمایی است. علاوه بر آن وجود امکان ارائه محصولات فرهنگی از قبیل بازی و کتاب‌های تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان به مخاطبان در آن، می‌تواند این تماشاخانه را به یکی از سفیران جریان‌ساز فرهنگی کانون در نقاط مختلف استان تبدیل کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =